Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 21.10.2020 14:43 Publikacja: 21.10.2020 14:33
Foto: Bloomberg
W ostatnich miesiącach 2020 Lufthansa zamierza oferować jedynie 25 proc. swojej siatki z czasów sprzed pandemii. Dotyczy to wszystkich przewoźników należących do Grupy LH, w tym Austrian Airlines, Brussels Airlines oraz Swiss.
W trzecim kwartale 2019 niemiecki przewoźnik miał zysk w wysokości 1,3 mld euro. Teraz linia tłumaczy, że tegoroczny wynik w III kwartale i tak nie jest tragiczny, bo strata za miesiące kwiecień – czerwiec była jeszcze głębsza i wyniosła 1,7 mld euro. To powoduje, że wynik za trzy kwartały 2020 jest fatalny i wynosi 4,86 mld euro na minusie. Dla przypomnienia latem niemiecka linia otrzymała pomoc publiczną w wysokości 9 mld euro i zamierza ją spłacić w ciągu trzech lat. To bardzo ambitne zadanie, ponieważ jak informuje Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) ruch lotniczy wróci do poziomu sprzed pandemii dopiero w 2024 roku.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Założono, że do 2031 r. nastąpi stabilizacja sytuacji płynnościowej spółki, spłata zobowiązań, wzrost efektywnoś...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas