Będzie pierwszym regulatorem poza Stanami, który zrobi to samo, co amerykański FAA wcześniej tego lata. Loty zostaną wykonane w stanie Waszyngton z wykorzystaniem bazy Boeinga. Europejski urząd EASA nie ma na razie w swym harmonogramie takich testów — poinformowała jego rzeczniczka.

Kanadyjskie loty próbne są niezależnym przeglądem tego urzędu mającym dać odpowiedź, czy zatwierdzić proponowane przez Boeinga zmiany. „Te testy zalegalizują kluczowe obszary certyfikacji dokonanej przez FAA" — stwierdzono.

Kanadyjski urząd lotnictwa zamierza także uczestniczyć w pracach Wspólnej Rady Oceny Operacyjnej (JOEB), która oceni wraz z partnerami z Europy i Brazylii minimalne wymogi dotyczące szkolenia pilotów. Osoba znająca sprawę podała Reuterowi, że jest to zaplanowane na połowę września. „Termin i udział w JOEB zależą od wyników obecnej procedury certyfikacji i legalizacji" — ogłosił TC. Zdaniem urzędu, za wcześnie jeszcze na podawanie szczegółów „dotyczących rozwiązań projektowych, procedur dla załóg i wymogów szkolenia przed zakończeniem procedury legalizacji".