fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Lotnictwo

Lufthansa łowi turystów

Bloomberg
W sytuacji, kiedy ruch biznesowy praktycznie nie istnieje, prezes Lufthansy Carsten Spohr zdecydował się skierować flotę na obsługę rejsów turystycznych. W tym celu powołał Ocean GmbH.

Będzie to bezpośrednia konkurencja dla dwóch przewoźników – Condora i Tuifly. Dotychczas Lufthansa i Condor ściśle ze sobą współpracowały i np. Lufthansa dowoziła Condorowi pasażerów do Frankfurtu, Monachium i Duesseldorfu. Ta współpraca trwała nawet wówczas, gdy Polska Grupa Lotnicza negocjowała z Niemcami przejęcie Condora.

Nie ma to być nowa firma, tylko nowa organizacja, która zajmie się koordynacją wyjazdów turystycznych m.in. z największych portów przesiadkowych Lufthansy — Frankfurtu i Monachium. Ma także nadzorować rejsy turystyczne i będzie blisko współpracowała z touroperatorami i planuje specjalne szkolenia dla personelu. Bo ruch turystyczny bardzo się różni od biznesowego — pisze „Die Welt". — W naszej ofercie będą rejsy z naszych największych centrów przesiadkowych przede wszystkim z Frankfurtu i Monachium do krajów z największymi atrakcjami turystycznymi tak w Europie, jak i w reszcie świata — powiedziała magazynowi „fvw" Heike Birlenbach odpowiadająca w Lufthansie za sprzedaż.

Zdaniem analityków z europejskiego rynku lotniczego w naszym kontynencie ruch biznesowy będzie się ożywiał znacznie wolniej, niż loty turystyczne. Wcześniej Lufthansa w ramach restrukturyzacji siatki planowała wycięcie połączeń turystycznych i skierowanie ich do wyspecjalizowanych przewoźników. W przypadku samej Lufthansy miały być to niskokosztowe Eurowings, w przypadku Swissa — Edelweiss.

Teraz wiadomo, że Lufthansa sama przygotowuje całoroczną siatkę wakacyjną. W ramach porządkowania swoich struktur Lufthansa zdecydowała się 26 czerwca 2020 na zamknięcie niemieckiej części swojego joint venture z Turkish Airlines – Sun Express — SunExpress Deutschland. W tej sytuacji SunExpress Turkey ograniczy się do rejsów z Niemiec, Szwajcarii i Austrii do Turcji, ale nie będzie już wykonywał rejsów do innych portów w regionie Morza Śródziemnego.

SunExpress Deutschland powstał 8 czerwca 2011 roku i w swojej flocie miał jedynie Boeingi 737.Początkowo miał to być przewoźnik wożący turystów z Niemiec w region Morza Czerwonego, ale w sytuacji rosnącego popytu siatka rozszerzyła się również na całą Afrykę Północną oraz Europę Południową.

W 2015 roku Lufthansa zdecydowała, że niemiecki SunExpress będzie operatorem długodystansowych rejsów Eurowingsa z główną bazą w Kolonii Bonn. Do floty tej linii dołączyły wtedy Airbusy 330-200. Te wszystkie posunięcia jednak okazały się nie do końca trafione i Lufthansa zaczęła ostro ciąć koszty na kierunkach turystycznych, a utrzymywanie kilku linii obsługujących praktycznie te same kierunki, a więc i konkurujące ze sobą okazało się nieopłacalne.

Kiedy więc ostatecznie w kwietniu 2020 zamknięte zostały linie Germanwings, na rynku pojawiły się spekulacje, że Lufthansa w ramach cięcia kosztów będzie chciała także uporządkować swój segment przewozów turystycznych, w tym otwarcie połączeń długodystansowych.

Dzięki takiej strategii niemiecki przewoźnik już w październiku będzie w stanie wrócić na rynek z 90 proc. floty. Odbudowana zostanie wówczas całkowicie siatka krótkiego i średniego zasięgu oraz 70 proc. rejsów długodystansowych. Tyle,że w ramach restrukturyzacji wcześniej odstawi 100 samolotów i pozbędzie się 35 tys. pracowników. Na odbudowę po zapaści spowodowanej pandemią COVID-19 Lufthansa otrzymała w formie gotówki i otwartych linii kredytowych 9 mld euro. A państwo przejęło 20 proc. akcji przewoźnika.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA