Grupa kontrolowana przez rodzinę Benettonów ma omówić tę kwestię na posiedzeneiu rady nadzorczej 11 lipca — podał dziennik powołując się na osoby związane z tą firmą. Zastrzegły jednak, że „temat Alitalii nie figuruje w porządku obrad rady, ale nie wyklucza się, że będzie o tym rozmowa". Atlantia uzależnia jednak inwestycję w nowy podmiot Newco Nuova Alitalia od przedstawienia poważnego i wiarygodnego przemysłowego planu odrodzenia przewoźnika — dodał włoski dziennik

Będzie to trzecia bezpośrednia próba ratowania Alitalii od czasu zasilenia jej kapitału przez państwo w 2008 r. i następnie przejęciu w niej pakietu kontrolnego przez Etihad Airways.

Koalicyjny rząd włoski chce uratować za wszelką cenę narodowego przewoźnika objętego przez państwo zarządem komisarycznym od 2017 r. Resort przemysłu prowadzi rozmowy z administratorami i kierownictwem państwowych kolei Ferrovie dello Stato, które usiłują utworzyć konsorcjum ratunkowe dla nierentownej linii lotniczej.

Dotychczas zgłosiła się jedynie Delta Air Lines, ale nawet przy kupnie przez państwo części oddziałów w Alitalii brakuje nadal ok. 300 mln euro do planu naprawczego. Innych chętnych nie ma, rząd musiał czterokrotnie odraczać — ostatnio do 15 lipca — termin przedstawienia mu przez kolej ostatecznego planu ratunkowego.

Udział Atlantii rozwiązywałby problem, ale Ruch 5 Gwiazd tworzący z Ligą rząd koalicyjny grozi tej grupie odebraniem koncesji na autostrady za katastrofę w Genui. Jeśli rząd chce uratować Alitalię, to musi dogadać się z Atlantią.