John Hamilton, który był wiceprezydentem i naczelnym inżynierem BCA skupi się wyłączenie na zadaniach naczelnego inżyniera - poinformował prezes BCA Kevin McAllister w emailu do pracowników. Lynne Hopper kierująca komórką testów i ocen w dziale inżynierii, testów i technologii koncernu awansowała na stanowisko wiceprezydent działu inżynierii - dodał McAllister.
Reorganizacja pozwoli Hamiltonowi "skupić całą uwagę na trwających postępowaniach wyjaśniających wypadku" - wyjaśnił prezes BCA i podkreślił, że zmiany były konieczne, bo koncern skierował dodatkowe zasoby osobowe do trwających postępowań wyjaśniających.
Piętrzą się trudności przed Boeingiem
Ujawnienie przez osoby związane ze śledztwem fragmentów rozmów załogi samolotu Lion Air z wieżą (obaj piloci nie rozumieli, dlaczego samolot zniża lot mimo prób powstrzymania tego, gorączkowo wertowali podręcznik pilotażu, aby znaleźć radę) może utrudnić szybki powrót samolotów MAX8 do normalnej eksploatacji.
Specjaliści podejrzewają, ze automatyczny system zapobiegania przeciągnięciu poprzez obniżanie nosa samolotu w locie (MCAS), mógł doprowadzić do obu katastrof, w Indonezji i w Etiopii, bo piloci nie byli odpowiednio przeszkoleni.
Dodatkową presją na producenta samolotów będą odrębne procedury sprawdzające ich żeglowność podjęte przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego EASA i urząd Transport Canada. Obie instytucje chcą być absolutnie pewne skuteczności systemu MCAS i tego, że piloci zostaną w pełni przeszkoleni do korzystania z niego.