Rolls-Royce ma nadzieję na uzyskanie do 1,5 mld euro ze sprzedaży producenta łopatek turbin wystawionego wraz z innymi aktywami do zbycia, bo chce pozyskać 2 mld funtów (2,8 mld dolarów) na poprawę swej sytuacji finansowej osłabionej na skutek pandemii.

Agencja Bloomberga podała, że do tej cesji może nie dojść, jeśli kupujący nie zapewni bezpiecznej przyszłości hiszpańskiej firmy z centralą w Zamudio w Kraju Basków. Władze zaniepokoiły się, że ITP mogłaby trafić do jakiegoś funduszu inwestycyjnego, np. KKR, Bain Capital czy TowerBook Capital, który nie miałby dla firmy planu przemysłowego.

RR wyjaśnił w związku z tym, że w rozmowach uczestniczą odpowiednie władze hiszpańskie, a rozmowy są pozytywne. „Rząd hiszpański i władze baskijskie są ważnymi udziałowcami, jest prowadzony z nimi konstruktywny dialog” — wyjaśnił rzecznik RR w majlu do Reutera. Brytyjczycy zdają sobie sprawę, że każda umowa o sprzedaży ITP musi zawierać odpowiednie gwarancje ze strony kupującego. Brytyjska firma dodała, że zainteresowanych jest kilka podmiotów, a ITP będzie w dalszym ciągu dostawcą przez wiele lat. „Jest oczywiście bardzo istotne dla nas, aby nowy właściciel był w stanie nadal inwestować w technologię, innowacje i zatrudnienie w ITP Aero” — dodał rzecznik RR.

W marcu Brytyjczykom nie udało się sprzedać Rosjanom zakładu silników okrętowych, bo operację wstrzymały władze Norwegii ze względu na bezpieczeństwo narodowe.