Linia, którą chciała przejąć Polska Grupa Lotnicza, jako komplementarną wobec LOTu w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy została doświadczona dwukrotnie. Po raz pierwszy, kiedy we wrześniu 2019 zbankrutował touroperator Thomas Cook i Condor został bez środków umożliwiających wykonywanie operacji i po raz drugi, kiedy wybuchła pandemia COVID-19. W tym czasie od rządu niemieckiego otrzymała pomoc publiczną wartą 550 mln euro.

„Dzisiaj Condor wyszedł z sytuacji, która była bez wątpienia największym wyzwaniem w jego historii, zostawiamy tę historię za sobą i zaczynamy nowy rozdział. Dla naszych klientów i partnerów oznacza to, że w dalszym ciągu mogą nam ufać ” — napisał w oświadczeniu Ralf Teckentrup, prezes Condora. „Chciałbym dzisiaj podziękować tym wszystkim, którzy nam zaufali, politykom i partnerom biznesowym, którzy nie zwątpili w nas przez tych całe 14 miesięcy. Chciałbym w tym miejscu podziękować też wszystkim pracownikom Condora, którzy wykazali się niezwykłym poświęceniem i oddaniem. To wszystko się opłaciło. Dzisiaj zaczyna się nasza przyszłość jako zdrowej firmy ” - pisał dalej Ralf Teckentrup.

Przewoźnik przeszedł głębokie zmiany i teraz — zdaniem ekspertów rynkowych— po restrukturyzacji i cięciu kosztów oraz zwiększeniu efektywności stał się rzeczywiście nową firmą. Condor zmienił siedzibę na mniejszą i tańszą, wynegocjował nowe umowy zbiorowe ze związkami zawodowymi, co pozwala na bardziej elastyczne dostosowanie podaży do popytu. Z drugiej strony wykazał się odpowiedzialnością społeczną, bo żaden z 4,2 tys. pracowników nie straci pracy do grudnia 2021 roku.

„Po skutecznej restrukturyzacji Condor jest dzisiaj firmą sprawniejszą i bardziej efektywną. I z pewnością będzie gotowa do akcji w chwili, kiedy turystyka znowy wystartuje. A do ratowania firmy przyłożyli się wszyscy, których to dotyczyło. Była to praca zbiorowa i stąd taki sukces — napisał prof. Lucas Flöther, który nadzorował naprawę biznesu w Condorze.

Condor już od połowy grudnia oferuje rejsy na Dominikanę ( Puerto Plata, Santo Domingo, Punta Cana), na Malediwy, na Baleary i Wyspy Kanaryjskie, Balery i na Maderę. Lata także na Kubę i operuje z Monachium, Frankfrutu, Duesseldorfu oraz z Hamburga.