Komercyjne

Wielkie centrum wyprzedażowe rośnie w Gliwicach

Silesia Outlet w Gliwicach
materiały prasowe
Na niemal 20 tys. mkw. obiektu Silesia Outlet w Gliwicach znajdzie się ponad 120 salonów marek odzieżowych i obuwniczych.

Właśnie wmurowano kamień węgielny pod budowę gliwickiego centrum wyprzedażowego. Silesia Outlet to największy outlet na Górnym Śląsku. Obiekt powstanie w dwóch etapach. Pierwsza część galerii o powierzchni 12 tys. mkw. będzie gotowa wiosną 2019 roku. W tym etapie powstanie ok. 70 sklepów.Całkowity koszt tego etapu budowy wyniesie ponad 57 mln zł. Drugi etap zakłada wybudowanie ponad 50 sklepów o łącznej powierzchni 8 tys. mkw. Centrum będzie dysponować 830 miejscami parkingowymi.

Inwestorem centrum Silesia Outlet jest 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG. Generalnym wykonawcą obiektu jest firma Erbu. Projekt przygotowało biuro architektoniczne IMB Asymetria. Znakiem rozpoznawczym obiektu stanie się motyw szachownicy na elewacji. Za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting. - Polacy potrafią robić mądre zakupy. Kupują dobrej jakości ubrania w atrakcyjnej cenie. Duży wpływ na propagowanie idei inteligentnych zakupów miało powstanie w Polsce właśnie centrów wyprzedażowych, które udostępniają dobrej jakości asortyment po cenach średnio o połowę niższych od cen regularnych - mówi Mirosław Januszko, dyrektor zarządzający spółki 6B47 Poland. - Wierzymy, że Silesia Outlet to odpowiedź na potrzeby mieszkańców Górnego Śląska, gdzie duża koncentracja ludności stwarza ogromny rynek zbytu dóbr konsumpcyjnych i zapotrzebowanie na nowe obiekty handlowe, szczególnie w dobie smart shoppingu.

- Prace budowlane idą zgodnie z harmonogramem - zapewnia Piotr Dobosz, dyrektor oddziału Erbud z Krakowa. - Na plac budowy weszliśmy pod koniec grudnia 2017 roku i do tej pory wykonaliśmy m. in. roboty makroniwelacyjne i ziemne oraz fundamentowe wraz z główną konstrukcją żelbetową. Trwa montaż konstrukcji stalowej. Najpóźniej w lipcu budynek Silesia Outlet znajdzie się pod dachem - zapowiada. - Motyw geometryczny fasad budynku będzie stanowić znak rozpoznawczy centrum, dzięki któremu klienci z łatwością zidentyfikują i zapamiętają obiekt. Prosty i funkcjonalny układ przestrzenny wnętrza obiektu bazujący na koncepcji pieszego pasażu wzdłuż którego mieszczą się sklepy, punkty usługowe, gastronomiczne, ale też strefa relaksu i punkt opieki nad dzieckiem znajdą się wewnątrz budynku - opowiada Witold Gilewicz, członek zarządu IMB Asymetria. - Zgodnie z zasadami projektowania budynków użyteczności publicznej zadbaliśmy o udogodnienia dla klientów, rodziców z małymi dziećmi czy osób z niepełnosprawnościami oraz o wyeliminowanie wszelkich barier architektonicznych. Systemy informacji wizualnej będą wkomponowane w pasaż handlowy i ułatwią poruszanie się klientom, a sam budynek będzie stanowił integralną część otoczenia.

- Niewątpliwym atutem Silesia Outlet jest lokalizacja obiektu tuż przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław (węzeł Gliwice-Bojków). W strefie oddziaływania centrum - do 1,5 godz. jazdy samochodem znajdzie się blisko 6,5 mln klientów, co jest jednym z najwyższych wskaźników dla tego typu obiektów - mówią przedstawiciele inwestora. - Tereny, na których powstanie outlet, jednoznacznie kojarzą się mieszkańcom aglomeracji z zakupami. W bezpośrednim sąsiedztwie są już dwa obiekty parku handlowego, Centrum Handlowe Auchan Gliwice i market budowlano-dekoracyjny Leroy Merlin, które odwiedza rocznie około 4,5 mln osób. Handlowy charakter obszaru dodatkowo wzmacnia potencjał lokalizacji Silesia Outlet.

- W ostatnich kilkunastu latach Gliwice dołączyły do czołówki najnowocześniejszych i najbogatszych miast Górnego Śląska. Jednocześnie jest to jedno z ostatnich miejsc na mapie Polski z tak dużym potencjałem dla centrum outletowego, z czego doskonale zdają sobie sprawę firmy zainteresowane wynajęciem powierzchni handlowej - mówi Wojciech Cieślak, prezes firmy BOIG. - Powierzchnia zaplanowana w pierwszej fazie jest już wynajęta na poziomie przeszło 70 proc. Trwają rozmowy z najemcami zainteresowanymi zajęciem ostatnich lokali pierwszego etapu.

W Silesia Outlet salony otworzą m.in.: Vistula i Wólczanka, Kubenz, Bruno Zinger, Lavard, Lancerto, Lee Cooper, Lee Wrangler, Bagatelle, Martes Sport, Puma, Reebok, Adidas i New Balance, Guess, Kazar, Umbro i Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti i Milestone, Venezia, Unisono, Volcano, Cross Jeans, Pepe Jeans, Trespass, Symbiosis, Diverse oraz Molton.

Silesia Outlet

Lokalizacja: Gliwice, ul. Rybnicka
Inwestor: 6B47 Poland
Agent wynajmujący: BOIG Property Consulting
Architekt: IMB Asymetria
Generalny wykonawca: Erbud
Powierzchnia całkowita: 26,4 tys. mkw.
Powierzchnia najmu: 20 tys. mkw.

I etap budowy:
Ilość zużytego betonu: ok. 2 tys. m3
Ilość stali: ok. 550 tys. kg
Kostka betonowa: 1,5 mln sztuk
Roboty ziemne: 70 tys. m3
Liczba zatrudnionych pracowników: 200

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL