Adam Woźniak: E-auta z ekologią na bakier

Produkcja samochodu elektrycznego może wyrządzać środowisku więcej szkód niż produkcja auta z silnikiem Diesla.

Publikacja: 11.12.2019 21:00

Adam Woźniak: E-auta z ekologią na bakier

Foto: Adobe Stock

Dzięki LG Chem Polska wyrasta na europejską potęgę w produkcji baterii do e-aut. A ponieważ łakniemy zagranicznych inwestycji wnoszących do gospodarki nowoczesne technologie, ten fakt powinien cieszyć. Zwłaszcza że popyt na baterie rośnie: według wrześniowego raportu brukselskiej organizacji Transport & Environment już w przyszłym roku łączna sprzedaż samochodów z napędem elektrycznym w Unii sięgnie miliona. Udział tych pojazdów w zakupach nowych aut zwiększy się w 2020 r. z obecnych 3 do ok. 5 proc., natomiast rok później nawet się podwoi. Produkcja baterii w Polsce też będzie coraz większa.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
ArcelorMittal odpowiada Instratowi
Opinie Ekonomiczne
Mikołaj Fidziński: Odrętwiały rynek pracy
Opinie Ekonomiczne
Greenpeace: Strategia PGE, czyli węgiel Schroedingera
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Modlin odbudowuje się po PiS-ie
Opinie Ekonomiczne
Monika Różycka: Taniec zamiast rozkazu. O modelach przywództwa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama