Szybko przybywa pasażerów w pociągach Intercity

W pociągach PKP Intercity przybywa pasażerów. W listopadzie wzrost frekwencji sięgnął 38 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.

Publikacja: 15.12.2015 13:49

Szybko przybywa pasażerów w pociągach Intercity

Foto: 123rf.com

Spółka informuje, że od stycznia przewiozła już 28,5 mln pasażerów. To o 5 mln więcej niż w pierwszych jedenastu miesiącach przed rokiem.

- Liczymy, że dzięki nowemu rozkładowi jazdy w przyszłym roku będzie z nami podróżowało co najmniej 37 mln pasażerów – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.

Od niedzieli skróciły się czasy przejazdów m.in. na liniach pendolino. Przejazd pomiędzy Warszawą i Gdańskiem zajmuje 2 godziny i 39 minut, tj. o 19 minut krócej niż jeszcze w ubiegłym tygodniu. Czas jazdy z Warszawy do Krakowa zmalał do 2 godzin i 18 minut, a z Warszawy do Katowic jest zaledwie o minutę dłuższy. Trasę pomiędzy Warszawą a Wrocławiem ekspresy pokonują w 3 godziny i 28 minut. Szybciej jedzie się także pomiędzy Trójmiastem i Wrocławiem oraz pomiędzy Poznaniem i Krakowem. Również Pomiędzy Warszawą a Bielskiem-Białą, Olsztynem i Bydgoszczą. Tylko godzinę trwa podróż pomiędzy stolicą a Łodzią.

Od początku roku przyrost liczby pasażerów we wszystkich pociągach PKP Intercity wyniósł 21,2 proc. w ujęciu rok do roku. Intercity poprawia wyniki finansowe: już po trzech kwartałach przychody spółki ze sprzedaży biletów były o prawie 200 mln zł wyższe niż rok wcześniej.

Ale Intercity ma problem z obsadzeniem linii nowymi pociągami. W niedzielę na tory wyjechały składy typu Flirt produkowane przez konsorcjum Stadler-Newag. Ale w połowie grudnia na torach miało się znaleźć także 20 składów Dart produkowanych przez Pesę. Miały wjechać na linie : Jelenia Góra – Wrocław - Łódź - Warszawa do Białegostoku i Lublina oraz z Białegostoku i Lublina do Bielska Białej przez Warszawę, Koluszki, Częstochowę i Katowice. Flirty natomiast będą kursować na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).

Bydgoska firma jednak nie zdążyła z realizacja zamówienia. Należy przypuszczać, że dostawy Dartów będą sfinalizowane dopiero w przyszłym roku.

Intercity inwestuje w sumie 5,6 miliarda złotych w modernizację i zakup nowego taboru, który trafi na najważniejsze linie w całym kraju.

Spółka informuje, że od stycznia przewiozła już 28,5 mln pasażerów. To o 5 mln więcej niż w pierwszych jedenastu miesiącach przed rokiem.

- Liczymy, że dzięki nowemu rozkładowi jazdy w przyszłym roku będzie z nami podróżowało co najmniej 37 mln pasażerów – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej
Transport
Airbus Aerofłotu zablokował lotnisko w Tajlandii. Rosji brakuje części do samolotów
Transport
Francuscy kontrolerzy w akcji. Odwołane loty także z Polski
Transport
PKP Cargo traci udziały w polskim rynku
Transport
W Afryce Rosja zbuduje swoje porty. Znane są potencjalne lokalizacje