Komisja Europejska uzasadni swoje weto sprzeciwem Siemensa na dalsze ustępstwa dotyczące jego technologii superszybkich pociągów — podał Reuter za osobami związanymi ze sprawą.
Czytaj także: Związki w Alstomie boją się Siemensa
Działania zaradcze proponowane dotąd przez obie grupy w taborze szynowym i sprzęcie sygnalizacji, mające rozproszyć obawy pionu konkurencji są również niewystarczające. Komisja ma ogłosić decyzję po 6 lutego, a wcześniej ustaliła termin 18 lutego.
Francja mocno za
Unia musi zatwierdzić związek obu tych grup — oświadczył minister gospodarki i finansów Bruno Le Maire tygodnikowi „Journal du Dimanche". Dodał, że 21 stycznia spotka się z komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager, aby ponowić poparcie Francji dla umowy o fuzji. — Odrzucenie fuzji byłoby błędem politycznym i gospodarczym — powiedział teraz w JDD.
Osoby znające sprawę wytłumaczyły brytyjskiej agencji, że plan Siemensa i Alstoma utworzenia europejskiego czempiona, aby dogonić chińskiego giganta CRRC nie zyskał aprobaty pionu konkurencji, mimo popierania go przez Francję i Niemcy.