fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Koleje

#RZECZoBIZNESIE: Maciej Lignowski: Będzie więcej nowych pociągów w Trójmieście

tv.rp.pl
W perspektywie maksymalnie 4 lat nowy tabor w większej ilości pojawi się na trójmiejskich torach – mówi Maciej Lignowski, prezes PKP SKM w Trójmieście, gość programu Marcina Piaseckiego.

Gość przyznał, że PKP SKM Trójmiasto to przewoźnik numer 3 w Polsce w 2016 r.

- Przekłada się to na 42 mln przewiezionych pasażerów - mówił Lignowski.

Zaznaczył, że spółka jest w dobrej sytuacji ekonomiczno-finansowej.

- Ostatnich kilka lat zakończyliśmy zyskiem. Do SKM jak i całej kolei przychodzi coraz więcej podróżnych. To efekt zmodernizowanych linii kolejowych, otwarcia na nowe kierunki oraz zakupu nowego bądź modernizacji taboru – tłumaczył.

Lignowski wyliczył, że PKP SKM w Trójmieście wozi podróżnych, którzy jeżdżą codziennie do pracy, szkół, na uczelnie.

- Sporo osób wozimy w weekendy. Od kilku lat największe przewozy notujemy w okresie wakacyjnym, czyli w lipcu, sierpniu, nawet wrześniu – mówił.

Gość podkreślił, że spółka zeszły rok zakończyła zyskiem operacyjnym, podobnie jak ostatnie 10 lat.

- Sam zysk nie jest zbyt duży. Waha się w przedziale od kilkuset tys. do 2 mln zł. Jest to wynikiem faktu, że spółka jest przewoźnikiem o charakterze publicznym – wyjaśnił.

Lignowski przyznał, że tabor PKP SKM Trójmiasto, wśród przewoźników pasażerskich, szczególnie wykonujących przewozy o charakterze aglomeracyjnym czy regionalnym, jest jednym z najstarszych.

- W tej perspektywie finansowej unijnej mamy plany zakupowe. Złożyliśmy już wniosek do Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Liczymy, że w perspektywie maksymalnie 4 lat nowy tabor w większej ilości pojawi się na trójmiejskich torach – mówił.

- Planujemy w ramach projektu zakupić 10 nowych wieloczłonowych pojazdów trakcyjnych – dodał.

Spółka już od kilkunastu lat realizuje rozkład jazdy w godzinach szczytu co 7,5 min., a w godzinach poszczytowych co 15 lub 30 min, na odcinku od Gdańska Śródmieścia w kierunku Wejherowa.

- W zamierzeniach jest, aby szczyt przewozowy utrzymać, ale chcemy dogęścić ilość połączeń w godzinach poszczytowych. Pociągi miałyby tam jeździć co 10 lub 20 min – zdradził Lignowski.

PKP SKM Trójmiasto jest równocześnie przewoźnikiem i zarządcą infrastruktury.

- Na 32 km linii prowadzimy od kilkunastu lat proces modernizacji. Od 2016 r. w ramach nowej perspektywy realizujemy nowy projekt. Zakłada dokończenie procesu modernizacji wszystkich peronów na linii 250. Dzięki temu po 2022 r. wszystkie perony będą w pełni dostępne dla osób niepełnosprawnych, będą zmonitorowane i będą posiadały system informacji pasażerskiej. Wszystkie informacje będą się zbiegały w Centrum Nadzoru nad Monitoringiem i Informacją Pasażerską, którego budowa rozpocznie się w ciągu roku – tłumaczył Lignowski.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA