Marks & Spencer istniejąca od 131 lat ogłosiła, że sklep o powierzchni 1500 m2 w dużym centrum handlowym The Place będzie oferować kolekcje konfekcji damskiej, męskiej, dziecięcej i bieliznę oraz 1200 artykułów spożywczych. Brytyjczycy liczą na rosnącą popularność swych artykułów oferowanych w portalach Tmall.com i JD.com.

M&S zmienił strategię w marcu, gdy zapowiedział zamknięcie 5 sklepów w miastach drugiego rzutu w regionie dużego Szanghaju, a we wrześniu zwolnienie tempa ekspansji z powodu spowolnienia gospodarki chińskiej. Sieć nie planuje następnych nowych placówek poza Pekinem, choć Kanton i Dalian są nadal w sferze jej zainteresowania

M&S ma około 10 placówek w regionie Szanghaju i ok. 20 w Hongkongu, co oznacza, że Chiny stanowią mały procent jej światowej sieci ponad 500 sklepów, w większości na zasadzie franczyzy. Po 6 miesiącach do 26 września sprzedaż na świecie zmalała o 5,1 proc. do 507 mln funtów, w Chinach wzrosła, ale nie podano szczegółów.