Zysk netto Grupy IKEA w roku finansowym 2015, obejmującym okres od 1 września 2014 r. do 31 sierpnia 2015 r., wyniósł 3,5 mld euro, sklepy grupy odwiedziło w ww. okresie 771 mln klientów.
Wartość sprzedaży w polskich sklepach IKEA wyniosła 2,65 mld zł, co oznacza wzrost o 12 proc. Ponadto grupa zanotowała rekordowy wzrost sprzedaży w Niemczech, najszybciej rozwijającym się rynkiem pozostają zaś Chiny. Otworzono również pierwszy sklep w Korei Południowej.
Firma podaje w komunikacie, że to był kolejny bardzo dobry rok finansowy. Stały wzrost realizowany jest dzięki wzmocnieniu podstawowej działalności w istniejących sklepach, ale także wychodzeniu naprzeciw oczekiwań konsumentów w zakresie m.in. nowych kanałów sprzedaży. Ponadto firma w minionym roku zwiększyła inwestycje w odnawialne źródła energii i produkty dla zrównoważonego życia w domu, w tym oświetlenie w technologii LED.
- Działania w zakresie zmian klimatycznych są motorem innowacji i okazją, aby nasz biznes umożliwiał klientom jeszcze bardziej zrównoważone życie w domu - mówi Peter Agnefjäll, CEO Grupy IKEA. Jestem dumny, że w ubiegłym roku sprzedaliśmy ponad 90 mln żarówek i lamp LED, które nie tylko umożliwiły milionom gospodarstw domowych oszczędność w budżecie, ale również przyniosły znaczną oszczędność energii w skali globalnej – dodaje.
- To był bardzo dobry rok dla naszej firmy na wszystkich rynkach, gdzie obecna jest IKEA. W Polsce odnotowaliśmy ponad 24 mln wizyt w naszych sklepach. Otworzyliśmy również nowy sklep w Bydgoszczy – mówi Evelyn Higler, prezes IKEA Retail w Polsce. - Dzięki inwestycjom w odnawialne źródła energii już za kilka miesięcy osiągniemy w Polsce całkowitą niezależność energetyczną. Będziemy kolejnym krajem po Skandynawii, który osiągnie ten cel – to dla nas duże wyróżnienie – dodaje.