IKEA idzie jak burza

W ostatnim roku finansowym szwedzka grupa zwiększyła sprzedaż 11,2 proc. do 31,9 mld euro. W Polsce urosła o 12 proc.

Publikacja: 10.12.2015 09:50

IKEA idzie jak burza

Foto: Bloomberg

Zysk netto Grupy IKEA w roku finansowym 2015, obejmującym okres od 1 września 2014 r. do 31 sierpnia 2015 r., wyniósł 3,5 mld euro, sklepy grupy odwiedziło w ww. okresie 771 mln klientów.

Wartość sprzedaży w polskich sklepach IKEA wyniosła 2,65 mld zł, co oznacza wzrost o 12 proc. Ponadto grupa zanotowała rekordowy wzrost sprzedaży w Niemczech, najszybciej rozwijającym się rynkiem pozostają zaś Chiny. Otworzono również pierwszy sklep w Korei Południowej.

Firma podaje w komunikacie, że to był kolejny bardzo dobry rok finansowy. Stały wzrost realizowany jest dzięki wzmocnieniu podstawowej działalności w istniejących sklepach, ale także wychodzeniu naprzeciw oczekiwań konsumentów w zakresie m.in. nowych kanałów sprzedaży. Ponadto firma w minionym roku zwiększyła inwestycje w odnawialne źródła energii i produkty dla zrównoważonego życia w domu, w tym oświetlenie w technologii LED.

- Działania w zakresie zmian klimatycznych są motorem innowacji i okazją, aby nasz biznes umożliwiał klientom jeszcze bardziej zrównoważone życie w domu - mówi Peter Agnefjäll, CEO Grupy IKEA. Jestem dumny, że w ubiegłym roku sprzedaliśmy ponad 90 mln żarówek i lamp LED, które nie tylko umożliwiły milionom gospodarstw domowych oszczędność w budżecie, ale również przyniosły znaczną oszczędność energii w skali globalnej – dodaje.

- To był bardzo dobry rok dla naszej firmy na wszystkich rynkach, gdzie obecna jest IKEA. W Polsce odnotowaliśmy ponad 24 mln wizyt w naszych sklepach. Otworzyliśmy również nowy sklep w Bydgoszczy – mówi Evelyn Higler, prezes IKEA Retail w Polsce. - Dzięki inwestycjom w odnawialne źródła energii już za kilka miesięcy osiągniemy w Polsce całkowitą niezależność energetyczną. Będziemy kolejnym krajem po Skandynawii, który osiągnie ten cel – to dla nas duże wyróżnienie – dodaje.

Grupa IKEA dzieli się także dobrymi wynikami ze swoimi pracownikami. Jako wyraz uznania za ich wkład w realizację celów biznesowych, IKEA w trakcie minionego roku finansowego przekazała kolejne 105 mln euro na program lojalnościowy TACK!. W sumie na ten cel przeznaczono już 305 mln euro.

Kończący się rok jest także szczególny pod kątem zmian klimatycznych. Grupa IKEA jest partnerem tegorocznego szczytu klimatycznego COP-21. Ponadto, razem z IKEA Foundation, przekazała 1 mld euro na wsparcie działań na rzecz przyspieszenia transformacji do gospodarki niskoemisyjnej oraz pomocy społecznościom najbardziej dotkniętym przez zmiany klimatyczne. Obecnie Grupa IKEA ma 328 sklepów w 28 krajach.

Zysk netto Grupy IKEA w roku finansowym 2015, obejmującym okres od 1 września 2014 r. do 31 sierpnia 2015 r., wyniósł 3,5 mld euro, sklepy grupy odwiedziło w ww. okresie 771 mln klientów.

Wartość sprzedaży w polskich sklepach IKEA wyniosła 2,65 mld zł, co oznacza wzrost o 12 proc. Ponadto grupa zanotowała rekordowy wzrost sprzedaży w Niemczech, najszybciej rozwijającym się rynkiem pozostają zaś Chiny. Otworzono również pierwszy sklep w Korei Południowej.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie