Reklama
Rozwiń
Reklama

Samobój Nike w Japonii? Antyrasistowska reklama oburzyła Japończyków

Nike zmaga się z reakcją na reklamę, w której opowiedziała o dyskryminacji rasowej w Japonii.

Aktualizacja: 02.12.2020 14:34 Publikacja: 02.12.2020 14:12

Samobój Nike w Japonii? Antyrasistowska reklama oburzyła Japończyków

Foto: Bloomberg

Koncern Nike opublikował w Japonii reklamę, w której na podstawie „prawdziwych doświadczeń życiowych" opowiada historie młodych piłkarzy o mieszanym pochodzeniu. Reklama podbiła japoński internet ponad 25 milionami wyświetleń w różnych mediach społecznościowych i wywołała zaciekłą debatę.

Japonia, kraj zasadniczo homogeniczny etnicznie, nie jest przyzwyczajona do tak otwartego omawiania delikatnych kwestii, takich jak np. kwestie rasowe. Przy okazji Japończycy zastanawiają się, czy zagraniczna marka w ogóle powinna była zabierać głos w takiej sprawie. Nike Japan krytykom odpowiada, że w reklamie podkreśla, jak ludzie „pokonują swoje codzienne problemy i konflikty, by poprzez sport iść w przyszłość".

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Reklama
Reklama