fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Pomysł Carrefour na niemarnowanie żywności: Sprzedać taniej zamiast wyrzucać

www.carrefour.pl
Carrefour wchodzi do sieci Too Good To Go w ramach, której można taniej kupować produkty, które niedługo mogłyby zostać wyrzucone.

W ten sposób dzięki aplikacji Too Good To Go sklepy czy restauracje informują o produktach o bliskim terminem przydatności do spożycia. Teraz do systemu wchodzi pierwsza duża sieć handlowa, czyli Carrefour. Już od października użytkownicy aplikacji będą mogli kupować taniej produkty z krótkim terminem ważności w 12 pilotażowych lokalach w Warszawie i Krakowie.

Wszystkie sklepy Carrefour Polska dołączą do najpopularniejszej na świecie aplikacji dla tych, którzy chcą walczyć z marnowaniem i ratować jedzenie, które w innym wypadku musiałoby wylądować w koszu. Użytkownicy mogą kupować paczki z produktami z krótkim terminem, którym kończy się data ważności, ale nadal są świeże.

- Jako sieć podejmujemy szereg działań mających na celu zapobieganie marnowaniu żywności, takich jak realizowany przez Carrefour Polska od 2013 roku, międzynarodowy program "STOP Marnotrawstwu". Jego celem jest walka z wszelkimi formami marnotrawstwa, na każdym szczeblu funkcjonowania firmy, a także promowanie przeciwdziałania temu zjawisku wśród naszych klientów i dostawców – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. Włączamy się również aktywnie w tematyczne akcje partnerów. Chcemy inspirować konsumentów do aktywności na rzecz niemarnowania żywności i zachęcać do aktywnego przyłączania się do inicjatyw realizowanych w tym kierunku - dodaje.

- Pojedyncze produkty zamiast w koszach będą od teraz - w ramach kampanii "? się marnuje. Uratuj ją!" - lądować w paczkach-niespodziankach Too Good To Go! i cieszyć ponad 300 tys. użytkowników, którzy codziennie ratują jedzenie za pomocą aplikacji. To dla nas wielka duma, że lider wśród sieci handlowych dołączył do walki z marnowaniem. W skali całego kraju, działania Carrefour Polska będą miały ogromny wpływ na ograniczenie negatywnych skutków marnotrawstwa w Polsce – mówi Anna Kurnatowska, country managerka Too Good To Go.

Kolejne dni odkrywać będą nowe karty kampanii, a udział w akcji wezmą również znani polscy influencerzy. Punkt kulminacyjny akcji przypada na 29 września, czyli na ustanowiony przez ONZ Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia. Tego dnia partnerzy zrzeszeni w ramach Too Good To Go aktywnie włączą się w działania na kanałach social media, aby podkreślić skalę marnotrawstwa i zachęcić do ratowania jedzenia za pomocą aplikacji. Według projektu Drawdown mierzącego efektywność działań na rzecz walki z globalnym ociepleniem, walka z marnowaniem to najbardziej efektywna metoda walki ze zmianami klimatycznymi! Sprawę jasno postawiła również ONZ, wyznaczając cel 12.3 strategii zrównoważonego rozwoju - "Do 2030 roku zmniejszyć o połowę globalną ilość marnowanej żywności per capita w sprzedaży detalicznej i konsumpcji, zmniejszyć straty żywnościowe w procesie produkcji i dystrybucji, w tym straty powstałe podczas zbiorów." Stąd we wrześniu i październiku trwa kampania edukacyjna Too Good To Go! przeciwdziałająca marnowaniu jedzenia i zwiększająca świadomość konsekwencji tego problemu dla społeczeństwa i klimatu.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA