Carrefour podał w komunikacie giełdowym,. Że w pierwszym kwartale jego sprzedaż porównywalna wzrosła 3 proc. Biorąc pod uwagę, że w tym roku firma ma sporo dni handlowych mniej, co wynika z zakazu handlu w niedzielę, to zaskakująco dobry wynik.

Firma wyjaśnia to w raporcie, że różne inicjatywy sprzedażowe pomogły ograniczyć wpływ nowego prawa na wyniki.

W sumie przychód sieci w Polsce wyniósł 494 mln euro, jednak był niższy niż rok temu – włączając paliwa przy obecnym poziomie kursów walutowych o 3,4 proc., a przy ich stałym poziomie 0,6 proc.

W sumie przychody francuskiej grupy wyniosły ponad 20 mld euro i były w ujęciu porównywalnym niemal 3 proc. wyższe niż przed rokiem. Carrefour ma na świecie niemal 17,6 tys. sklepów, w ostatnim kwartale sieć powiększyła się o 85 nowych placówek, ale jednocześnie zamknięto ich 50.

W piątek 26 kwietnia wyniki kwartalne ogłasza Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka. W przypadku tej firmy analitycy spodziewają sie gorszych wyników, głównie z powodu Wielkanocy która rok temu przypadła w pierwszym kwartale, a w tym przesunęła się na drugi. Nie można wykluczyć też negatywnego wpływu zakazu handlu w niedzielę, w tym roku sklepy otwarte są tylko w ostatnią niedzielę w miesiącu – rok temu we dwie, a zakaz wprowadzono dopiero od marca. Dlatego wyniki za pierwszy kwartał 2019 r. mogą być realnie sporo gorsze, mimo otwarć nowych sklepów.