Ogólnopolska Karta Dużej Rodziny to system zniżek dla rodzin wielodzietnych. Przysługuje rodzinom z przynajmniej trójką dzieci, niezależnie od dochodu. Realizuje go Związek Dużych Rodzin Trzy Plus przy wsparciu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz firm będących partnerami programu i oferujących posiadaczom karty specjalne zniżki. Do partnerskiego grona dołączył Lidl, który od 3 do 30 kwietnia będzie realizować specjalne promocje dla posiadaczy karty, we wszystkich sklepach w Polsce.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że w kwietniu specjalną ofertę dla beneficjentów Karty Dużej Rodziny przygotowała firma Lidl Polska – dzięki tej promocji członkowie dużych rodzin taniej mogą nabyć, we wszystkich sklepach Lidl w Polsce, szczególnie ważne dla prawidłowego rozwoju dzieci, świeże warzywa oraz owoce. Liczę, że ta współpraca nabierze stałego charakteru, a zniżki dla dużych rodzin będą jeszcze bardziej atrakcyjne – cieszy się szefowa resortu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Elżbieta Rafalska.

W ramach specjalnej oferty dla dużych rodzin, niemiecki detalista zaoferuje 10 procent rabatu na świeże warzywa i owoce z Ryneczku Lidka oraz na bakalie i mąki. Wybór promocyjnych produktów nie jest przypadkowy – łatwo się domyślić, że zniżka na mąki i bakalie to efekt zbliżających się świąt.

- Ponad 1,7 mln Polaków korzysta z Karty Dużej rodziny. Cieszymy się, że naszymi działaniami możemy wesprzeć aż tyle osób. (...) Liczymy, że w ten sposób ułatwimy dużym rodzinom codzienne zakupy – szczególnie w okresie Wielkanocy" - mówi Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

Ogólnopolski Program Karta Dużej Rodziny działa na podstawie podpisanej jeszcze przez prezydenta Bronisława Komorowskiego z późniejszymi zmianami. Zgodnie z ustawą, w latach 2017-2024 koszt programu to 56,25 mln złotych rocznie. Zniżki od partnerów, takich jak Lidl, nie stanowią kosztu dla budżetu. Oprócz zniżek na poziomie ogólnopolskim własne systemy wsparcia mają również samorządy.