Walmart: To nie my wysłaliśmy rasistowski e-mail

Gigant handlu detalicznego ma problem, bo ktoś wykorzystał automatyczny system wysyłający e-maile powitalne, by rozesłać ludziom wiadomość zawierającą słowo „czarnuch”.

Aktualizacja: 25.05.2021 14:44 Publikacja: 25.05.2021 14:39

Walmart: To nie my wysłaliśmy rasistowski e-mail

Foto: Bloomberg

We poniedziałek wielu Amerykanów wrzucało na Twittera zrzuty ekranu dowodzące, że otrzymały od Walmartu e-maile z rasistowską obelgą. Wiadomości te zostały wysłane z wykorzystaniem automatycznego systemu powitalnego w serwisie Walmart, natomiast konta użytkowników zostały założone najwyraźniej bez wiedzy osób, których adresy e-mail wykorzystano w tym procesie. Użytkownicy Twittera jasno dawali do zrozumienia, że nie zakładali konta.

Rzeczniczka sieci detalicznej Molly Blakeman oświadczyła w imieniu Walmartu, że fałszywe konta użytkowników zostały stworzone przez kogoś z zewnątrz z „oczywistym zamiarem obrażenia naszych klientów”.

- Byliśmy zszokowani i zbulwersowani, widząc te obraźliwe i niedopuszczalne e-maile. Przyglądamy się teraz naszemu procesowi rejestracji, by upewnić się, że coś takiego się nie powtórzy – powiedziała CNN rzeczniczka.

Koncern nie ujawnił, ilu klientów otrzymało wiadomość, zaczynającą się od „Hi, Nigger” (Witaj Czarnuchu). Osoba lub osoby odpowiedzialne za całą sytuację wykorzystały tu możliwość personalizacji nazwy użytkownika ustalając ją z użyciem słowa, które w USA jest rasistowską obelgą. Reuters poinformował jednak, że Walmart zablokował już możliwość wysyłania wiadomości z takim powitaniem.

Specjaliści od zabezpieczeń nie mają wątpliwości, że znalezienie adresów e-mail ludzi, które można wykorzystać do zakładania fałszywych kont użytkownika, jest łatwe, o czym powinno się pamiętać przy otrzymywaniu e-maili z różnych źródeł. Zastanawiające jest jednak, że Walmart przegapił taką możliwość personalizacji w ustawieniach swojego systemu, dzięki czemu „dowcipniś” mógł wykorzystać lukę i „zmusić” koncern do obrażania klientów.

We poniedziałek wielu Amerykanów wrzucało na Twittera zrzuty ekranu dowodzące, że otrzymały od Walmartu e-maile z rasistowską obelgą. Wiadomości te zostały wysłane z wykorzystaniem automatycznego systemu powitalnego w serwisie Walmart, natomiast konta użytkowników zostały założone najwyraźniej bez wiedzy osób, których adresy e-mail wykorzystano w tym procesie. Użytkownicy Twittera jasno dawali do zrozumienia, że nie zakładali konta.

Rzeczniczka sieci detalicznej Molly Blakeman oświadczyła w imieniu Walmartu, że fałszywe konta użytkowników zostały stworzone przez kogoś z zewnątrz z „oczywistym zamiarem obrażenia naszych klientów”.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Piechocki, LPP: Nie pozwę Hindenburg Research za raport o nas w Rosji. Na razie
Handel
Wojna cenowa cieszy konsumentów, ale coraz mocniej uderza w firmy handlowe
Handel
Ofiary wojny cenowej. Za szalone promocje ktoś w końcu zapłaci
Handel
Znana japońska marka odzieżowa otwiera pierwszy sklep w Polsce
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Handel
Producent sprzętu Thermomix zwiększa sprzedaż