Dokładnie pół roku temu Ikea zrezygnowała w naszym kraju z dystrybuowania papierowego katalogu swoich produktów. Teraz wraca z jego dystrybucją, ale jedynie na terenie Warszawy, gdzie ma trzy sklepy.

W sierpniu 2019 roku Ikea zaskoczyła informacją, że nowy katalog w wersji papierowej będzie dostępny bezpłatnie jedynie dla Klubowiczów Ikea Family. Zamiast ogólnodostępnej dystrybucji, katalog można było odebrać w saloniku Kolportera lub sklepie Ikea.

- Decyzja o zaprzestaniu roznoszenia papierowego katalogu budziła zdziwienie, ponieważ katalog uważano powszechnie za kluczowe narzędzie sprzedażowe Ikei, nota bene pochłaniające dużą część rocznego budżetu marketingowego firmy - podaje firma w komunikacie.

Dystrybucja na terenie Warszawy realizowana jest przez spółkę ABC Direct Contact SA. - Powrót do drukowanych materiałów promocyjnych może wiązać się z cyklem życia reklamy. W przypadku katalogu pism wnętrzarskich, czytelnik może do nich wracać nawet po upływie kilku miesięcy. Ponadto, co pokazało badanie zrealizowane przez Nielsen na grupie dyrektorów marketingu sieci handlowych, gazetki promocyjne uważane są za najlepsze i najskuteczniejsze narzędzie komunikacji z konsumentami, jeśli kryterium jest realizacja celu sprzedażowego - podaje firma.