„Zbyt dobre, by je marnować” – pod tym hasłem brytyjski Lidl rozpoczyna sprzedaż owoców i warzyw, które nie wyglądając już idealnie wciąż nadają się do spożycia. Tym sposobem niemiecki detalista chce walczyć ze zjawiskiem marnowania żywności, które jest powszechnym problemem. Ceny „niedoskonałych” warzyw i owoców będą atrakcyjne dla brytyjskiego konsumenta – pudełka zawierające około 5 kilogramów warzyw lub/i owoców będą sprzedawane za 1,5 funta czyli około 7 złotych. Zyski z akcji nie będą przeznaczone dla Lidla. Sieć chce oddawać je na cele charytatywne.

Lidl nie jest pierwszym detalista sprzedającym niedoskonałe warzywa i owoce. Brytyjskie Tesco już od dłuższego czasu ma ofertę Perfectly Imperfect (Perfekcyjnie niedoskonałe) w ramach której klienci w wybranych sklepach mogą kupić produkty, które normalnie nie były odbierane od dostawców ze względu na wygląd. Sieć, oprócz czysto biznesowego podejścia (na tym też można zarobić) chwali się, że w ten sposób zmniejsza ilość marnowanej żywności, która w zwykłych okolicznościach lądowałaby w koszu zamiast na stołach. Oferta Perfectly Imperfect jest też dostępna w Polsce, a dostępne są w niej owoce i warzywa, które nie wyglądają idealnie.

W Wielkiej Brytanii podobną akcję, jak informuje „The Independent” prowadzi sieć sklepów Morrisons, a niektóre sieci sklepów sprzedają też po niższych cenach kwiaty, których rozwojowi zaszkodziła susza (w związku z czym nie są idealne).