Carrefour nie pozostaje obojętny na rosnącą liczbę imigrantów z Ukrainy w Polsce. Po pozytywnych testach konsumenckich, które wykazały, że zainteresowanie przetworami i produktami spożywczymi z Ukrainy jest, wprowadza w swoich hipermarketach oraz wybranych supermarketach ukraińską półkę w ramach konceptu Kuchnie świata.

Jak informują „Wiadomości Handlowe” na półce z ukraińskimi produktami znajdziemy m.in. przetwory Veres, słodycze (w tym chałwę słonecznikowo-owocową oraz griljaż, czyli smażone ziarna ryżu z dodatkiem kokosu), słone przekąski oraz kawę w ziarnach ze Lwowa. Wśród klientów zainteresowaniem cieszą się zwłaszcza słodycze i słone przekąski – kupują je chętnie zarówno Ukraińcy, jak i Polacy. Asortyment dostępnych produktów ma być powiększany o kolejne. Ukraińska półka dostępna jest obok innych kuchni świata – w ramach konceptu Carrefour oferuje potrawy i produkty charakterystyczne dla Francji, Włoch, USA, Meksyku czy krajów Azji.

Sieć nie ukrywa, o czym już było wspomniane, że pomysł na wdrożenie ukraińskiej półki zrodził się w związku z rosnącą liczbą Ukraińców w Polsce. Podobne ukłony w stronę naszych sąsiadów szukających w Polsce pracy robiły już inne firmy – sieć Play miała reklamy po ukraińsku, a banki np. Pekao mają w swojej ofercie produkty finansowe dedykowane specjalnie dla Ukraińców.

Podobne ukłony w stronę pracowników z Polski robiły też np. brytyjskie sieci handlowe, w których ofercie pojawiały się okazyjnie lub na stałe produkty charakterystyczne dla naszego kraju.

Szacuje się, że w Polsce obecnie przebywa legalnie około 2 milionów Ukraińców, a do końca roku ich liczba może wzrosnąć do 3 milionów.