Forum Ekonomiczne

„Rzeczpospolita” na Forum Ekonomicznym w Karpaczu 2024

Trzeba więcej dyplomacji, by promować polską ekspansję

Utrzymuje się tempo wzrostu polskiego eksportu, jednak wyzwania w budowie brandu Made in Poland są nadal ogromne.

Publikacja: 04.09.2019 21:30

Ostatnie dwadzieścia parę lat sprawiło, że polska gospodarka stała się bardzo otwarta. Wystarczy jed

Ostatnie dwadzieścia parę lat sprawiło, że polska gospodarka stała się bardzo otwarta. Wystarczy jednak spojrzeć dziś na nasze główne rynki eksportowe, aby mieć obawy – stwierdzili uczestnicy dyskusji

Foto: Fotorzepa

Dyskusja w Salonie Rzeczpospolitej była poprzedzona prezentacją głównych wniosków z raportu „Rzeczpospolitej" Vademecum Eksportera. Jego częścią jest zestawienie przedsiębiorstw posiadających zagraniczne aktywa. W tym roku lista obejmuje dane dotyczące 122 firm. Trzy główne branże inwestujące za granicą to sektor paliwowy (głównie PKN Orlen, PGNiG, Grupa Lotos), wydobywczy (KGHM) oraz sektor finansowy (Aviva, Getin Holding, PKO BP, PZU). Na czwartym miejscu w eksporcie jest nr 4 (firmy takie jak AB czy Asseco Poland). Moderatorem dyskusji był Artur Osiecki, dziennikarz działu ekonomicznego „Rzeczpospolitej".

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Forum Ekonomiczne
Europejski Kongres Samorządów: Powodzie – czy można się przed nimi uchronić?
Forum Ekonomiczne
Potrzebna platforma współpracy
Forum Ekonomiczne
Bezpieczeństwo młodych w sieci. Wyzwania i kierunki działań
Forum Ekonomiczne
Online safety for young people. Challenges and courses of action
Forum Ekonomiczne
Nowoczesna opieka zdrowotna musi opierać się na współpracy
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem