Uber, czyli znienawidzona przez taksówkarzy aplikacja łącząca kierowców z pasażerami i umożliwiająca przejazdy po 316 miastach w 67 krajach, otworzy w Krakowie swoje centrum wsparcia biznesu. To pierwsze tzw. Center of Excellence (CoE) w regionie i drugie – po Irlandii – w Europie stworzy do końca 2017 r. ponad 140 nowych miejsc pracy. Gigant z USA zainwestuje u nas w sumie w ten projekt 38 mln zł.

Na świecie Uber ma sześć CoE. Polskie centrum otrzymało wsparcie Biura Radcy Handlowego Ambasady Amerykańskiej w Polsce i Amerykańskiej Izby Handlowej.

Uber, jedna z najszybciej rosnących firm w historii, będzie w Polsce szukać talentów – pracownicy firmy mają znać język angielski, ale też dodatkowo np. francuski, rosyjski, niemiecki, czy czeski (i oczywiście polski). – Krakowskie CoE będzie ważnym punktem operacyjnym w regionie, a jego zadaniem będzie zapewnienie wysokiej jakości usług dla społeczności użytkowników i kierowców korzystających z aplikacji w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce – mówi Jambu Palaniappan, dyrektor regionalny Ubera w EMEA (Europa, Afryka i Bliski Wschód).

W Polsce Uber wszedł na rynek 16 miesięcy temu. Aplikacja działa w pięciu aglomeracjach: Warszawie, Trójmieście, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie. Zgodnie z danymi IPSOS 95 proc. użytkowników jest zadowolonych z korzystania z usługi, a 93 proc. kierowców korzystających z aplikacji poleciłoby taką formę zarobkowania innym.

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych zapewniła firmie konsultacje i doradztwo inwestycyjne. – Innowacyjne firmy chętnie wybierają Polskę, szybko dostrzegając, że dokonały trafnego wyboru. Sprzyja temu konsekwentnie prowadzona od lat polityka otwartych drzwi dla ambitnych inwestycji – podkreśla Sławomir Majman, prezes PAIIZ.