Sieci handlowe podsumowują efekty walki z plastikiem

Walka o czystsze środowisko przynosi efekty. A detaliści mają się czym chwalić.

Aktualizacja: 10.09.2019 17:17 Publikacja: 10.09.2019 16:26

Sieci handlowe podsumowują efekty walki z plastikiem

Foto: Adobe Stock

Praktycznie wszystkie sieci handlowe zobowiązały się do większej dbałości o środowisko naturalne. Ograniczanie ilości tworzyw sztucznych nakazuje też Unia Europejska i tu detaliści praktycznie wyprzedzają planowane na 2021 rok zakazy – np. o zastąpieniu plastikowych patyczków higienicznych bardziej ekologicznymi odpowiednikami informowały ostatnio Aldi, Biedronka czy Netto.

Czytaj także: Sieci handlowe ostro walczą z plastikiem. To nie tylko deklaracje

Sieci handlowe mają się też czym chwalić w zakresie redukcji zanieczyszczenia plastikiem w ogóle. Lidl Polska poinformował, że do końca 2019 roku zredukuje zużycie plastiku w stosunku do 2018 roku o 800 ton. Efekt ten uzyskany zostanie dzięki zmniejszeniu wagi butelek wody marki własnej, co da 442 tony plastiku mniej oraz redukcji ilości plastiku w opakowaniach mięsa i drobiu łącznie o 217 ton. 150 ton tworzyw sztucznych mniej dała natomiast decyzja o sprzedaży części warzyw i owoców luzem zamiast w opakowaniach. Działania te podjęto w ramach realizacji strategii sieci, w wyniku której do 2025 roku zużycie plastiku ma być mniejsze o 20 procent (w przypadku marek własnych).

- Bardzo się cieszymy, że możemy już dziś podzielić się pierwszymi efektami naszych starań. Wspólnie powinniśmy troszczyć się o dobro naszej planety i brać je pod uwagę podczas codziennych wyborów zakupowych – stwierdza Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.

Sukcesy w zakresie redukcji plastiku ma też Aldi. Grupa Aldi Nord (do której należy polska sieć Aldi) pochwaliła się swoimi dokonaniami za 2018 rok. Okazuje się, że prosty ruch, jakim było wycofanie jednorazowej plastikowej torby na zakupy w Belgii, Holandii, Luksemburgu i Niemczech wycofał z obrotu 1200 ton plastiku. Do polskich sklepów Aldi również docierają proekologiczne zmiany – podobnie jak w przypadku Lidla, Aldi rezygnuje z pakowania warzyw i owoców oraz redukuje wagę butelek w wodach i napojach marek własnych.

Niemiecki detalista w swoim raporcie zrównoważonego rozwoju chwali się też znaczącymi redukcjami zanieczyszczeń gazami cieplarnianymi. Dzięki konsekwentnemu wyposażaniu placówek Aldi w całej Europie w instalacje fotowoltaiczne oraz inwestycjom w poprawianie wydajności energetycznej sklepów i centrów dystrybucyjnych Aldi uniknęło emisji 10 300 ton dwutlenku węgla.

Obie sieci chwalą się także (podobnie jak ich konkurenci) poprawą poziomu recyklingu na poziomie swoich łańcuchów dystrybucyjnych. Dzięki temu także można zmniejszyć emisje dwutlenku węgla czy zużycie wody.

Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika