Startup, który swoim rozwiązaniem wspiera tworzenie, dystrybucję i promocję treści, zbudował już zagraniczne zespoły. Jak podkreśla Paweł Strykowski, prezes WhitePress, firma dąży do pozostania wiodącą platformą dystrybucji treści marketingowych nie tylko w centralnej części Europy, ale na całym kontynencie.

Startup ma pięć lat i co roku odnotowuje wzrost obrotów na poziomie kilkudziesięciu procent. W 2018 r. osiągnął 15 mln przychodów netto. Firma pośredniczy pomiędzy reklamodawcami i wydawcami internetowymi. Teraz intensywnie rozwija platformę w zakresie analizy tzw. influencer marketingu. Pod koniec 2018 r. spółka oddała platformę w wersji 2.0, która umożliwia przeprowadzenie transakcji w wielu językach, walutach i pomiędzy spółkami z wielu krajów. – Odkąd content marketing stał się najważniejszą techniką budowania wizerunku oraz tworzenia więzi z klientami, liczba użytkowników portalu WhitePress stale rośnie a spodziewamy się jeszcze większego zainteresowania naszą usługą – mówił Tomasz Domański z WhitePress.

Firma przyjmuje, że poszczególne spółki zagraniczne staną się rentowne do roku od rozpoczęcia aktywności, a do 2021 roku sprzedaż zagraniczna w wybranych czterech krajach zrówna się z wartością sprzedaży w Polsce. Większościowym udziałowcem WhitePress jest Grupa NetSprint, która należy do Innova Capital oraz Dirlango.