Kierownictwo spółki reprezentuje obecnie wiceprezes ds. infrastruktury Jerzy Melaniuk. W poniedziałek 11 kwietnia w "Rzeczpospolitej" ma się ukazać ogłoszenie o konkursie na nowego prezesa zarządu gdańskiego portu oraz wiceprezesa ds. finansowych.

Pod kierownictwem odwołanej w środę prezes Raben, Port Gdańsk pobił w ubiegłym roku rekord przeładunków. W ciągu minionych dwunastu miesięcy przeładowano w gdańskim porcie blisko 36 milionów ton towarów. To o ponad jedną dziesiąta więcej niż w roku 2014.

Nowe kierownictwo, o ile nie zmieni planów poprzedników, będzie miało do zrealizowania największy w historii portu program inwestycyjny. Za prawie 850 milionów złotych zmodernizowane zostaną nabrzeża, infrastruktura transportowa, rozbudowana będzie sieć energetyczna. Tylko w 2015 roku zrealizowanych ma być przeszło 100 różnych przedsięwzięć usprawniających funkcjonowanie portu i poprawiających jego możliwości przeładunkowe. Całość zaplanowanych inwestycji powinna być zrealizowana w ciągu 5 lat. Sprawią one, że Gdańsk zajmujący obecnie 7. pozycję pod względem wielkości przeładunków wśród bałtyckich portów przesunie się w tym rankingu wyżej.

W ub. roku ukończono m.in. etap projektowy wartego ponad 1 mld zł programu rozbudowy nabrzeży wraz z pogłębieniem toru wodnego w Porcie Wewnętrznym i budowy nowego uniwersalnego nabrzeża w Porcie Zewnętrznym. Plany zakładają m.in. poszerzenie i pogłębienie kanału portowego, co pozwoli na sprawniejszą obsługę statków. W rezultacie od wejścia do portu aż do Kanału Kaszubskiego będą mogły poruszać się statki o długości do 250 metrów, natomiast na dalszym odcinku, po Kanale Kaszubskim – do 190 metrów. Przebudowanych zostanie również 16 odcinków nabrzeży o łącznej długości prawie 6 kilometrów.

W połowie marca dokonano zmian w radzie nadzorczej Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Odwołano wszystkich pięciu członków rady zajmujących swoją funkcję ze wskazania Ministerstwa Skarbu Państwa.