Reklama
Rozwiń
Reklama

Dieselgate: UOKiK ukarał Volkswagena 120 mln złotych

Spółka Volkswagen Group Polska ma zapłacić 120,6 mln zł kary nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za dieselgate. Urząd nałożył ja na polskiego importera samochodów za „wprowadzenie w błąd co do poziomu emisji spalin i kierowanie wytycznych skutkujących odrzuceniem reklamacji” – podał UOKiK w komunikacie wydanym w środę rano.

Aktualizacja: 15.01.2020 10:41 Publikacja: 15.01.2020 07:26

Dieselgate: UOKiK ukarał Volkswagena 120 mln złotych

Foto: Adobe Stock

Takiej decyzji należało spodziewać się od końca ubiegłego tygodnia. W ostatni piątek urząd poinformował, że postępowanie dotyczące manipulowania wskaźnikami emisji spalin w samochodach produkowanych przez koncern Volkswagena jest na końcowym etapie. Producent stosował w produkowanych po 2008 roku samochodach marek Volkswagen, Skoda, Audi i Seat oprogramowanie, które w warunkach testowych pozwalało zaniżać emisje tlenków azotu. Urząd postawił zarzuty: rozpowszechniania w reklamach nieprawdziwych informacji sugerujących, że auta koncernu są ekologiczne i spełniają normy emisji, informowania w świadectwach homologacji o nieprawdziwych parametrach emisji tlenków azotu, a także kierowania wytycznych do sprzedawców, które mogły prowadzić do odrzucania reklamacji dotyczących emisji.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Biznes
Austriacki miliarder ukrywał pieniądze przed wierzycielami. Sąd wydał wyrok
Biznes
Najbardziej zadłużone firmy Rosji. Gazprom na czele
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Zygmunt Solorz i Justyna Kulka odwołani z nadzoru ZE PAK. Starcie prawników
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama