Reklama
Rozwiń
Reklama

Pogrzeby płatne pod stołem. Szara strefa pogrzebów warta 3,5 mld zł

Perspektywy branży funeralnej są świetlane - w ciągu dwóch ubiegłych lat mocno wzrosła liczba zgonów. Na uszczelnieniu przepisów podatkowych Skarb Państwa zyska nawet 960 mln zł rocznie.

Aktualizacja: 23.10.2019 06:19 Publikacja: 22.10.2019 14:34

Pogrzeby płatne pod stołem. Szara strefa pogrzebów warta 3,5 mld zł

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) oraz Polska Izba Branży Pogrzebowej (PIBP) chcą zmian na rynku pogrzebów. Według wyliczeń tych dwóch organizacji branżowych, wartość nieopodatkowanej sprzedaży w branży pogrzebowej w 2019 r. kształtuje się na poziomie ok. 1,4 mld zł, zaś wartość funduszu wynagrodzeń w szarej strefie – przeszło 2 mld zł. 

W obliczu mocno rosnącej ostatnio liczby zgonów, można dość makabrycznie przyjąć, że branża ta ma przed sobą świetlane perspektywy. Umieralność w Polsce przekroczyła prognozy, liczba pogrzebów przerosła już 412 tys. rocznie, Eurostat szacuje, że w tym roku będzie ich w Polsce 417 tys.

FPP przygotowała wspólnie z Centrum Analiz Legislacyjnych i Polityki Ekonomicznej raport, w którym wskazuje, że na szarą strefę składa się przede wszystkim nieoficjalna sprzedaż usług zakładów pogrzebowych oraz zakładów kamieniarskich – warta 1,25 mld zł. 

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama