Ponieważ tożsamość klienta potwierdza bank, do założenia profilu nie jest konieczna wizyta w urzędzie. Klienci logują się do niego za pomocą tych samych danych co do Millenetu, a dyspozycje na stronach e-urzędów autoryzują poprzez zalogowanie do banku oraz wpisanie hasła SMS. Millennium jest trzecim bankiem po PKO BP i ING Banku Śląskim, który oferuje Profil Zaufany.

- Po październikowym udostępnieniu naszym klientom Platformy Usług Elektronicznych ZUS za pośrednictwem Millenetu, wdrożenie możliwości korzystania w ten sam sposób z Profilu Zaufanego to kolejny krok wspierający budowę cyfrowej administracji publicznej w Polsce. Jesteśmy jednym z pierwszych banków oferujących taką możliwość - mówi Ricardo Campos, dyrektor departamentu bankowości elektronicznej w Millennium. Dodaje, że dzięki Profilowi Zaufanemu klienci banku zyskują bezpieczny i bardzo wygodny dostęp do kilkunastu serwisów administracji publicznej. - Wszystko bez potrzeby wychodzenia z domu, tylko poprzez zalogowanie do serwisu internetowego Banku Millennium - zaznacza.

Czym jest Profil Zaufany? To darmowy podpis elektroniczny, który pozwala na załatwianie spraw urzędowych w elektronicznych serwisach urzędów, m.in. ePUAP-ie, PUE ZUS, CEIDG itd. Za pomocą Profilu Zaufanego klient może m.in.zarejestrować działalność gospodarczą, składać w urzędach deklaracje, wnioski i podpisywać dokumenty online, zgłosić utratę lub zniszczenie dowodu osobistego, uzyskać odpisy aktów stanu cywilnego (małżeństwa, urodzenia, zgonu), wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, wnioskować o wydanie nowego prawa jazdy oraz skorzystać z wielu innych usług udostępnianych przez e-urzędy.

Profil Zaufany jest ważny trzy lata. Każda osoba może posiadać wyłącznie jeden aktywny profil, co w praktyce oznacza, że można go powiązać z serwisem bankowości internetowej tylko jednego banku.