Od południa klienci Banku Pekao skarżą się na trudności z logowaniem do systemu bankowości internetowej oraz mobilnej aplikacji PeoPay, donoszą też o problemach z systemem SMS-ów.

Bank potwierdził na swoim profilu na Facebooku, że faktycznie jest awaria. „Obecnie mogą występować problemy z dostępem do serwisu internetowego www.pekao.com.pl, aplikacji PeoPay oraz wysyłką wiadomości SMS. Pracujemy nad pilnym rozwiązaniem problemu” – czytamy w komunikacie.

To już kolejna awaria w polskich bankach, ostatnio nie ma wręcz tygodnia, w którym któryś z kredytodawców nie miałby problemów. W grudniu był dzień, w którym awarie miało co najmniej cztery banki: Pekao, ING Bank Śląski, Alior i Millennium. Ich klienci skarżyli się, że nie mogą zalogować się do systemów bankowości elektronicznej.

W październiku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informował nas, że dotychczas nie było decyzji dotyczącej awarii w banku. - Gdy analizujemy umowy w różnych branżach, sprawdzamy, czy przedsiębiorcy nie zrzucają z siebie odpowiedzialności za awarie. Wydaje się, że w wielu przypadkach awaria nie wynika z winy banku, jednak może się też zdarzyć taka, za którą bank ponosi odpowiedzialność, mógł jej zapobiec. W takich sytuacjach ważne są obowiązki informacyjne i to jak są rozpatrywane reklamacje – informowało biuro prasowe UOKiK.