Artykuł powstał we współpracy z Benefit Systems
Według badania przeprowadzonego przez Inquiry aż 76 proc. pracowników chciałoby pracować w modelu hybrydowym. Wśród nich 63 proc. najchętniej skorzystałoby z home office 1-2 dni w tygodniu, a 13 proc. chce mieć możliwość pracy z domu kilka dni w miesiącu. Praca hybrydowa stanowi spore wyzwanie dla pracodawców oferujących świadczenia pozapłacowe dostępne jedynie z poziomu biura lub głównie w postaci fizycznej, dlatego coraz więcej firm sięga po rozwiązania, które będą wspierać pracowników zarówno w formule online, jak i offline. Jak wynika z raportu "COVID-19's impact on employee benefits in Poland" w ciągu najbliższych 12 miesięcy co trzecia firma w Polsce zamierza dysponować nowym świadczeniem pozapłacowym.
Największym zainteresowaniem wśród pracodawców, którzy planują wdrożyć w swoich firmach dodatkowe rozwiązania, cieszą się platformy kafeteryjne. Prawie 29 proc. firm wskazało je jako benefit najważniejszy dla pracowników w najbliższym czasie. – Platformy kafeteryjne świetnie wpisują się w nową rzeczywistość. Zapewniają dostęp do szerokiej oferty produktów i usług – od możliwości zrobienia zakupów online, przez konsultacje medyczne, kursy rozwojowe, aż po usługi związane z rozrywką, aktywnością fizyczną czy wypoczynkiem. W ramach jednej platformy mamy do dyspozycji świadczenia, które możemy realizować zarówno fizycznie, jak i przez internet. Dzięki temu platformy kafeteryjne z jednej strony są istotnym elementem pakietu świadczeń pozapłacowych w warunkach pracy hybrydowej, a z drugiej benefitem, który ze względu na swoją elastyczność odpowiada na różne, zmieniające się w czasie, potrzeby zatrudnionych. Potwierdza to także liczba użytkowników platformy MyBenefit, z której korzysta obecnie już ponad pół miliona pracowników – wyjaśnia Emilia Rogalewicz, członek zarządu Benefit Systems.
pracodawców uznaje problem stresu oraz wypalenia zawodowego pracowników za najważniejsze obecnie wyzwania w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
Według badania Sedlak&Sedlak 41,7 proc. pracowników wciąż nie może samodzielnie wybierać benefitów, mimo, że taką potrzebę deklaruje aż 89,8 proc. z nich.