Reklama
Rozwiń
Reklama

Aptekarz nie odmówi pigułki „dzień po", powołując się na klauzulę sumienia

Farmaceuci powinni się skupić na udzieleniu pacjentowi informacji o leku i na poradzie farmaceutycznej, a nie na skomplikowanych równaniach matematycznych – mówi Marian Witkowski, prezes Okręgowej Rady Aptekarskiej w Warszawie.

Publikacja: 04.03.2024 03:00

Aptekarz nie odmówi pigułki „dzień po", powołując się na klauzulę sumienia

Foto: Adobe stock

Szybko poszły prace odnośnie do pigułki „dzień po”. Prezydent Andrzej Duda uważa, że ta pigułka jest bombą hormonalną. Czy zdarzają się farmaceuci równie sceptycznie nastawieni do tego leku? Czy będą mogli powołać się na klauzulę sumienia i nie wydać leku?

Nie. Farmaceuta w regulacjach dotyczących wykonywania zawodu nie ma możliwości powoływania się na klauzulę sumienia. Mamy obowiązek wydać każdy lek, którego pacjent potrzebuje i który zaordynował lekarz.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Ochrona zdrowia
Prezes NFZ o finansowaniu ochrony zdrowia: Umowy są opłacane z pełną regularnością
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Ochrona zdrowia
„Zdrowie to znacznie więcej niż pacjent, lekarz i szpital”
Ochrona zdrowia
Szpital w Lublińcu bankrutuje. Powiat chce go wydzierżawić
Ochrona zdrowia
Ministerstwo Zdrowia chce ograniczyć zarobki lekarzy. Znamy propozycje resortu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Ochrona zdrowia
Młodzi lekarze bez stażu podyplomowego?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama