Reklama

Leki dla seniorów, impuls dla gospodarki

O tym, jak powinna być komponowana lista darmowych leków 75+, dyskutowali eksperci podczas debaty w redakcji „Rzeczpospolitej".

Publikacja: 18.07.2016 18:22

W debacie wzięli udział: dr Leszek Borkowski, dr Jerzy Gryglewicz, Piotr Błaszczyk, Iwona Schymalla

W debacie wzięli udział: dr Leszek Borkowski, dr Jerzy Gryglewicz, Piotr Błaszczyk, Iwona Schymalla (prowadząca dyskusję), prof. Tomasz Kostka, prof. Ewa Marcinkowska-Suchowierska i dr Bohdan Wyżnikiewicz

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Darmowe leki dla osób powyżej 75. roku życia do jeden z flagowych programów polityki społecznej obecnego rządu. Pomysł cieszy się poparciem środowiska medycznego, które zdaje sobie sprawę, że jedną z głównych przeszkód w leczeniu seniorów jest fakt, że nie zawsze stać ich na leki. Jednak ta idea może zostać wcielona w życie na rozmaite sposoby. Najwyższy czas, by zadać sobie kluczowe pytania o konkretny kształt programu 75+. Jakie leki powinny znaleźć się na tej liście? Czy lista powinna rozszerzać się stopniowo, czy od razu przyjąć kształt ostateczny? Kto powinien być dostawcą leków w pełni refundowanych? Czy postawić na krajowy przemysł farmaceutyczny, co byłoby racjonalne na dłuższą metę, czy szukać szybkich oszczędności, wybierając najtańsze propozycje importerów?

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Zdrowie
Innowacje w opiece zdrowotnej jako katalizator konkurencyjności
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Zdrowie
Pedagożka tłumaczy: ADHD u kobiet wygląda inaczej
psychologia
Czym jest ADHD burnout i maska ADHD – wyjaśnia psycholożka Monika Kotlarek
Zdrowie
Polski system „zgubił” kilkuset lekarzy z Ukrainy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Zdrowie
21. Forum Rynku Zdrowia już w poniedziałek
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama