– To propozycja do rozważenia, ale pod warunkiem stworzenia tzw. chińskich murów w kancelarii, wykluczających porozumienia miedzy tymi wspólnikami – mówi Gerard Dźwigała, nowo wybrany główny rzecznik dyscyplinarny KRDP.
Dzisiejsza zdalna praca z klientami też stawia pewne wyzwania co do etyki i standardów obsługi klienta, np. zachowania poufności wideokonferencji. Zdaniem Gerarda Dźwigały ta kwestia nie wymaga jednak zmian regulacji wewnętrznych czy ustawowych. Przypomina on, że wideokonferencje z klientami czy inne nowoczesne formy komunikacji były już stosowane, choć na mniejszą skalę.
– Mamy już reguły postępowania na takie okazje. Radca prawny jest obowiązany uprzedzić klienta, że tego rodzaju rozwiązania nie zawsze gwarantują poufność dyskusji – mówi rzecznik.
Konieczność zdalnej pracy i udziału w wideokonferencjach to tylko niektóre wyzwania technologiczne, przed jakimi stają dziś radcowie. Zdaniem Izabeli Konopackiej, wrocławskiej wicedziekan, samorząd powinien prowadzić szkolenia, i to na różnym poziomie – od podstawowych wiadomości o przechowywaniu danych w chmurze po znajomość zaawansowanych narzędzi pozwalających np. generować treść umów.
– Wiedza o tych narzędziach i tak się wszystkim przyda, bo niezależnie od epidemii nieuchronnie idziemy w kierunku powierzenia części naszej pracy oprogramowaniu wykorzystującemu sztuczną inteligencję – zauważa Konopacka.
Nowy prezes KRRP Włodzimierz Chróścik już zapowiada, że samorząd będzie negocjował z dostawcami niższe ceny oprogramowania sprzedawanego w dużych pakietach. W ten sposób nawet małe kancelarie będą mogły sobie pozwolić na nowoczesne technologie, a to poprawi ich pozycję konkurencyjną.