fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Radcowie

Włodzimierz Chróścik: Jednym głosem o tym, co najważniejsze

Włodzimierz Chróścik
Włodzimierz Chróścik
Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski
Będziemy budować wspólnotę i damy szansę działania radcom z całej Polski – zapowiada Włodzimierz Chróścik, nowy prezes Krajowej Rady Radców Prawnych.

Część środowiska zarzuca władzom samorządu, że za słabo zabierały głos w obronie praworządności. Zmieni pan to?

W 45-tys. środowisku radców prawnych są osoby o różnych poglądach. Ale w sprawach fundamentalnych, np. obrony niezależności zawodu czy wymiaru sprawiedliwości, musimy mówić jednym głosem. Ten głos dotychczas wcale nie był słaby, a częściej nie oznacza tu lepiej.

Czytaj też: Samorząd radców prawnych ma nowego prezesa

To jest chyba rola władz, by przypomnieć tym, którzy nie dostrzegają zagrożeń, że jednak trzeba pamiętać o treści ślubowania radcowskiego?

Tak. Poglądy można mieć różne, ale prawa i procedur trzeba przestrzegać.

Wielu działaczy „z terenu” domaga się większego udziału w działaniach samorządu osób spoza Warszawy, pomysłowych i aktywnych, a bez możliwości działania. Co pan na to?

Wiem, że jest mnóstwo takich osób i chciałbym z nimi współpracować. Zadanie dla nowej KRRP to stworzenie mechanizmu, by te osoby odnaleźć w różnych izbach i je zaangażować. Dla mnie liczą się przede wszystkim kompetencje, a nie gdzie kto mieszka i działa na co dzień. Mam nadzieję, że Rada podzieli to stanowisko. Zresztą jest już pomysł, dobrze przetestowany na forum młodych radców: każdy może sporządzić krótki projekt na działanie samorządu. Można to wdrożyć na szerszą skalę, a rolą KRRP byłaby koordynacja takich działań i zebranie najlepszych pomysłów. Zresztą już ostatnio rozpoczęliśmy taki proces w konkretnej sprawie: organizacji zdalnych kolokwiów na aplikacjach. Są na to dobre pomysły np. w izbie rzeszowskiej.

Wielu radców z małych kancelarii oczekuje wsparcia „centrali” w sprawach informatycznych, bo ostatnie miesiące wzmogły zapotrzebowanie na oprogramowanie do zdalnej pracy z zachowaniem poufności danych klienta. Na co mogą liczyć?

KRRP intensywnie pracuje, by ułatwić kancelariom wybór takiego oprogramowania do zarządzania kancelarią. A w najbliższych dniach ukaże się raport dotyczący rozwiązań chmurowych. Chodzi o przechowywanie danych kancelarii i ich klientów. Mam nadzieję, że zaproponowane narzędzia dobrze się przysłużą kancelariom. A więc potwierdzam: tak, wsparcie w sprawach informatycznych to jeden z naszych priorytetów.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA