W Katowicach ruszy pilotaż wizerunkowej akcji adwokatów, którzy przekonują o profesjonalizmie ich pomocy prawnej

Członkowie palestry będą przekonywać, że warto korzystać z ich profesjonalnej pomocy.

Publikacja: 23.07.2013 08:36

Wizerunkowa akcja w Katowicach: Członkowie adwokatury będą przekonywać, że warto korzystać z ich pro

Wizerunkowa akcja w Katowicach: Członkowie adwokatury będą przekonywać, że warto korzystać z ich profesjonalnej pomocy prawnej.

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

W połowie sierpnia mieszkańcy Śląska będą mogli zobaczyć na swoich ulicach billboardy zachęcające do korzystania z usług adwokatów. Będą też przekonywani do tego w radiowych spotach.

W Katowicach 16 sierpnia rusza bowiem akcja wizerunkowa. – Materiały do spotów i billboardów zostały opracowane w Naczelnej Radzie Adwokackiej. Podczas posiedzeń były jednak wątpliwości, czy akcję organizować w całym kraju – mówi Andrzej Zwara, prezes NRA. – Dlatego też poszczególne izby mogą decydować o jej przeprowadzeniu na swoim terenie – dodaje prezes Zwara.

Wszystko wskazuje na to, że jako pierwsza na przeprowadzenie akcji zdecyduje się właśnie izba katowicka.

– Będzie to w pewnym sensie pilotaż, przekonamy się na Śląsku, jak zostanie odebrany – mówi Roman Kusz, dziekan Okręgowej Rady Adwokackiej w Katowicach.

Nie chce zdradzić szczegółów dotyczących akcji – do 16 sierpnia ma to pozostać tajemnicą.

– Chcemy, by był pewien element zaskoczenia – mówi dziekan Kusz. – Akcja ma promować adwokaturę, ma zachęcać do korzystania z pomocy prawnej. Dziś Polacy często szukają porad u sąsiada, w Internecie, niechętnie korzystają z tej profesjonalnej – dodaje dziekan Kusz.

W akcję stopniowo będą się angażować kolejne izby. We wrześniu ma ruszyć w Łodzi.

Na rynku jest coraz więcej adwokatów i radców. W tym roku przybyło ich ok. 5,5 tys.

– Okręgowa rada podjęła decyzję o zaangażowaniu się w pierwszą edycję, będzie to multimedialna akcja – mówi Jarosław Zdzisław Szymański, dziekan ORA Łódź. – Nie wykluczamy, że później będziemy mieli własną, łódzką akcję, ale tu jeszcze nie zapadły decyzje – dodaje dziekan Szymański.

Próba zwiększenia popytu na porady prawne wynika m.in. z tego, że na rynku jest coraz więcej prawników.

W tym roku egzaminy zawodowe – radcowskie i adwokackie – zdało ok. 5,5 tys. osób. Tymczasem do tej pory było ok. 30 tys. radców i ok. 13 tys. adwokatów. Młodzi prawnicy mają coraz większe problemy z założeniem własnej kancelarii – coraz trudniej także utrzymać się im na rynku i zdobywać klientów.

– Na Śląsku będzie ślubowało w tym roku około 200 nowych adwokatów, podczas gdy do tej pory zawód wykonywało około 900 osób – zwraca uwagę dziekan Kusz.

Akcję wizerunkową przeprowadzał także samorząd radcowski. Na billboardach w całym kraju można było zobaczyć wizerunek mężczyzny w todze z niebieskim żabotem z podpisem: „Z radcą prawnym bezpieczniej".

W połowie sierpnia mieszkańcy Śląska będą mogli zobaczyć na swoich ulicach billboardy zachęcające do korzystania z usług adwokatów. Będą też przekonywani do tego w radiowych spotach.

W Katowicach 16 sierpnia rusza bowiem akcja wizerunkowa. – Materiały do spotów i billboardów zostały opracowane w Naczelnej Radzie Adwokackiej. Podczas posiedzeń były jednak wątpliwości, czy akcję organizować w całym kraju – mówi Andrzej Zwara, prezes NRA. – Dlatego też poszczególne izby mogą decydować o jej przeprowadzeniu na swoim terenie – dodaje prezes Zwara.

Internet i prawo autorskie
Bruksela pozwała Polskę do TSUE. Jest szybka reakcja rządu Donalda Tuska
Prawnicy
Prokurator z Radomia ma poważne kłopoty. W tle sprawa katastrofy smoleńskiej
Sądy i trybunały
Nagły zwrot w sprawie tzw. neosędziów. Resort Bodnara zmienia swój projekt
Prawo drogowe
Ten wyrok ucieszy osoby, które oblały egzamin na prawo jazdy
Dobra osobiste
Karol Nawrocki pozwany za książkę, którą napisał jako Tadeusz Batyr