Reklama

W Katowicach ruszy pilotaż wizerunkowej akcji adwokatów, którzy przekonują o profesjonalizmie ich pomocy prawnej

Członkowie palestry będą przekonywać, że warto korzystać z ich profesjonalnej pomocy.

Publikacja: 23.07.2013 08:36

Wizerunkowa akcja w Katowicach: Członkowie adwokatury będą przekonywać, że warto korzystać z ich pro

Wizerunkowa akcja w Katowicach: Członkowie adwokatury będą przekonywać, że warto korzystać z ich profesjonalnej pomocy prawnej.

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

W połowie sierpnia mieszkańcy Śląska będą mogli zobaczyć na swoich ulicach billboardy zachęcające do korzystania z usług adwokatów. Będą też przekonywani do tego w radiowych spotach.

W Katowicach 16 sierpnia rusza bowiem akcja wizerunkowa. – Materiały do spotów i billboardów zostały opracowane w Naczelnej Radzie Adwokackiej. Podczas posiedzeń były jednak wątpliwości, czy akcję organizować w całym kraju – mówi Andrzej Zwara, prezes NRA. – Dlatego też poszczególne izby mogą decydować o jej przeprowadzeniu na swoim terenie – dodaje prezes Zwara.

Wszystko wskazuje na to, że jako pierwsza na przeprowadzenie akcji zdecyduje się właśnie izba katowicka.

– Będzie to w pewnym sensie pilotaż, przekonamy się na Śląsku, jak zostanie odebrany – mówi Roman Kusz, dziekan Okręgowej Rady Adwokackiej w Katowicach.

Nie chce zdradzić szczegółów dotyczących akcji – do 16 sierpnia ma to pozostać tajemnicą.

Reklama
Reklama

– Chcemy, by był pewien element zaskoczenia – mówi dziekan Kusz. – Akcja ma promować adwokaturę, ma zachęcać do korzystania z pomocy prawnej. Dziś Polacy często szukają porad u sąsiada, w Internecie, niechętnie korzystają z tej profesjonalnej – dodaje dziekan Kusz.

W akcję stopniowo będą się angażować kolejne izby. We wrześniu ma ruszyć w Łodzi.

Na rynku jest coraz więcej adwokatów i radców. W tym roku przybyło ich ok. 5,5 tys.

– Okręgowa rada podjęła decyzję o zaangażowaniu się w pierwszą edycję, będzie to multimedialna akcja – mówi Jarosław Zdzisław Szymański, dziekan ORA Łódź. – Nie wykluczamy, że później będziemy mieli własną, łódzką akcję, ale tu jeszcze nie zapadły decyzje – dodaje dziekan Szymański.

Próba zwiększenia popytu na porady prawne wynika m.in. z tego, że na rynku jest coraz więcej prawników.

W tym roku egzaminy zawodowe – radcowskie i adwokackie – zdało ok. 5,5 tys. osób. Tymczasem do tej pory było ok. 30 tys. radców i ok. 13 tys. adwokatów. Młodzi prawnicy mają coraz większe problemy z założeniem własnej kancelarii – coraz trudniej także utrzymać się im na rynku i zdobywać klientów.

Reklama
Reklama

– Na Śląsku będzie ślubowało w tym roku około 200 nowych adwokatów, podczas gdy do tej pory zawód wykonywało około 900 osób – zwraca uwagę dziekan Kusz.

Akcję wizerunkową przeprowadzał także samorząd radcowski. Na billboardach w całym kraju można było zobaczyć wizerunek mężczyzny w todze z niebieskim żabotem z podpisem: „Z radcą prawnym bezpieczniej".

W połowie sierpnia mieszkańcy Śląska będą mogli zobaczyć na swoich ulicach billboardy zachęcające do korzystania z usług adwokatów. Będą też przekonywani do tego w radiowych spotach.

W Katowicach 16 sierpnia rusza bowiem akcja wizerunkowa. – Materiały do spotów i billboardów zostały opracowane w Naczelnej Radzie Adwokackiej. Podczas posiedzeń były jednak wątpliwości, czy akcję organizować w całym kraju – mówi Andrzej Zwara, prezes NRA. – Dlatego też poszczególne izby mogą decydować o jej przeprowadzeniu na swoim terenie – dodaje prezes Zwara.

Reklama
Cudzoziemcy
Nielegalni migraci z Afganistanu dostaną od państwa zadośćuczynienie
Prawo karne
Trzej lekarze usłyszeli wyrok w głośnej sprawie śmierci Izabeli z Pszczyny
Sądy i trybunały
Manowska: zawiadomiłam prokuraturę, nie można dopisywać niczego do uchwały
Biznes
Dostępność cyfrowa - nowe przepisy o e-handlu zmienią internetowy biznes
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Ubezpieczenia i odszkodowania
mObywatel z długo oczekiwaną funkcją dla kierowców
Reklama
Reklama