Reklama
Rozwiń
Reklama

W informacyjnym chaosie

Powódź, lawina, tsunami – zasób metafor ilustrujących gwałtowny przyrost informacji w świecie jest bogaty. Naukowcy próbują się z tym mierzyć.

Publikacja: 30.06.2020 08:40

prof. Aaron Ciechanover, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie chemii

prof. Aaron Ciechanover, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie chemii

Foto: archiwum Nobel Media

Materiał powstał we współpracy z Astra Zeneca

Już kilka lat temu alarmowano, że do internetu co sekundę trafia kilkadziesiąt gigabajtów danych. Oczywiście większość z nich zapewne nie ma żadnej wartości merytorycznej. Jednak w świecie nauki wcale nie jest lepiej: według badaczy z uniwersytetu w Ottawie co roku publikuje się 2,5 mln prac naukowych – to daje w przybliżeniu 6850 publikacji dziennie! Dla każdego naukowca, próbującego „być na bieżąco" z tym, co dzieje się w jego obszarze badań, staje się to prawdziwym przekleństwem.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Wydarzenia
Poznaliśmy nazwiska laureatów konkursu T-Mobile Voice Impact Award!
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Wydarzenia
Totalizator Sportowy ma już 70 lat i nie zwalnia tempa
Polityka
Andrij Parubij: Nie wierzę w umowy z Władimirem Putinem
Materiał Promocyjny
Ubezpieczenie domu szyte na miarę – co warto do niego dodać?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama