Rozkład rozłożył kolejarzy

W informacji pasażerowie dowiadują się o starych rozkładach, a kasjerki kierują do pociągu, który już odjechał

Publikacja: 13.12.2007 03:41

Rozkład rozłożył kolejarzy

Foto: Rzeczpospolita

Magdalena Makulec chciała dojechać we wtorek do Częstochowy na spotkanie biznesowe. Sprawdziła w Internecie rozkład i wybrała ekspres jadący o godz. 8.10 z Dworca Centralnego do Zawiercia, gdzie miała przesiąść się do Częstochowy.

Sęk w tym, że wybrała się w podróż dwa dni po wejściu w życie nowego rozkładu.

– Nowy rozkład zaskoczył chyba kolejarzy – denerwuje się warszawianka. – Na dworcu okazało się, że pociągu o 8.10 nie ma. Pobiegłam do informacji pasażerskiej, ale tam też mieli stare rozkłady. Dopiero pani w kasie powiedziała mi, że godzina odjazdu się zmieniła.Ale na tym nie skończyły się jej problemy. Kasjerka powiedziała, że ekspres z przesiadką w Zawierciu został przeniesiony na 9.13, i sprzedała na niego bilet. Kiedy jednak nasza czytelniczka poszła na peron, okazało się, że ekspres... odjechał o 8.50, a bilet, który ma w ręku, jest na pociąg pośpieszny.

– Wściekła wlokłam się nim do Częstochowy do 12.30. Spóźniłam się na spotkanie i opowiedziałam jego uczestnikom o bałaganie w PKP. Wszyscy ze zrozumieniem pokiwali głowami, nikt się nie zdziwił – opowiada wzburzona.Rzeczniczka InterCity Adrianna Chibowska potwierdza, że pociąg „Beskidy” według nowego rozkładu powinien wyruszyć z Centralnego o 8.10, czyli tak jak przed zmianą, ale odjazd został czasowo przesunięty z powodu remontu torów na 8.50.

– Zmiany w rozkładach na tej trasie potrwają prawdopodobnie do 27 grudnia – mówi Chibowska. – Pracownicy w kasach i call center zostali poinformowani o zmianie. Jeśli wprowadzili pasażerkę w błąd, to serdecznie ją przepraszamy.

Rzecznik PKP Michał Wrzosek przyznaje, że tzw. mijanka – koniec starego rozkładu i start nowego – powoduje pomyłki personelu. PKP nie prowadzą jednak statystyk w celu zbadania, o ile rośnie liczba takich nieporozumień w pierwszej połowie grudnia każdego roku.– W nocy z soboty na niedzielę zmieniły się rozkłady w całej Europie. Zmieniły się godziny odjazdów ok. 1,5 tys. pociągów przewoźników grupy PKP. – mówi Wrzosek. – To gigantyczna operacja, do której przewoźnicy i operatorzy torów przygotowywali się od miesięcy – zapewnia rzecznik.Skargi i reklamacje można składać e-mailem (reklamacje@intercity.pl) albo pod krakowskim numerem telefonu 012 393 29 41. Szczegóły znajdziemy na stronie www.intercity.pl w zakładce „kontakt”.

PKP

Magdalena Makulec chciała dojechać we wtorek do Częstochowy na spotkanie biznesowe. Sprawdziła w Internecie rozkład i wybrała ekspres jadący o godz. 8.10 z Dworca Centralnego do Zawiercia, gdzie miała przesiąść się do Częstochowy.

Sęk w tym, że wybrała się w podróż dwa dni po wejściu w życie nowego rozkładu.

Pozostało 85% artykułu
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska