Reklama

PO ma pomysł, jak dotrzeć z informacjami o aferze wizowej do wyborców PiS

W czwartek rusza kampania telewizyjnych spotów PO dotyczących afery wizowej. - Chcemy dotrzeć przede wszystkim do wyborców PiS, jak i do niezdecydowanych - mówi nasz informator.

Publikacja: 21.09.2023 09:36

Donald Tusk

Donald Tusk

Foto: PAP/Tomasz Wojtasik

Nasi informatorzy z Koalicji Obywatelskiej podkreślają, że sztab bardzo intensywnie wchodzi w temat afery wizowej, jeśli chodzi o kampanię w telewizji i w internecie.

Celem - co jest też zgodne z przesłaniem Donalda Tuska, przedstawionym w tym tygodniu - jest dotarcie do wyborców, którzy głosują na PiS lub są niezdecydowani.

PO ma badania: Afera wizowa działa

Z naszych rozmów wynika, że właśnie dlatego PO planuje, od czwartku, emisję spotów - na początku w telewizji Polsat. Tam sztab wykupił czas antenowy. Tusk odwiedził zresztą Polsat (pierwszy raz od dekady) w tym tygodniu.

- Nasze wewnętrzne badania pokazują, że afera wizowa działa jako temat. Stąd nasze coraz większe zaangażowanie. Chcemy dotrzeć z tą sprawą do nowych segmentów - mówi jeden z naszych dobrze poinformowanych rozmówców. 

Politycy KO wskazują też dane, które pokazują zainteresowanie tym tematem w internecie. 

Reklama
Reklama

Politycy Koalicji Obywatelskiej, z którymi rozmawialiśmy, wskazują też na sondaż, który opublikował w czwartek portal Onet, a który pokazuje, że zdecydowana większość Polaków chce dymisji ministra Zbigniewa Raua w związku z aferą. Rau jest też jedynką PiS w Lodzi. 

Czytaj więcej

Sondaż: Niemal 80 proc. wyborców PiS słyszało o aferze wizowej

Donald Tusk rusza Tuskobusem. Chce dotrzeć do wyborców niezdecydowanych

Nowa akcja sztabu PO i intensyfikacją działań wokół afery wizowej zbiega się też ze startem Tuskobusa i powrotem części polityków KO do TVP.

Tusk w trakcie inauguracji objazdu Tuskobusem zapewniał, że chce dotrzeć przede wszystkim do wyborców niezdecydowanych, a także do tych, którzy głosują na inne opcje.

Tusk przekonywał we środę rano, że kluczem w najbliższym czasie będzie dotarcie do wyborców - zwłaszcza tych, którzy się wahają - z prawdziwymi informacjami dotyczącymi sytuacji w Polsce. 

Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Wybory
Pojawi się nowa kratka na kartach do głosowania? Takim pomysłem zajmie się Senat
Wybory
Po wyborach prezydenckich. Mężyk: Erozja PO odsłoni jej elektorat na zabiegi Konfederacji
Wybory
Dlaczego wciąż rozmawiamy o ważności wyborów?
Wybory
Podcast „Pałac Prezydencki”: Snus, ustawki i korale – jak symbole i emocje zdominowały wybory 2025
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama