Instytut Pocztowy (stowarzyszenie powiązane z Pocztą Polską) ogłosił wyniki badań dotyczących wykonywania usług doręczeń sądowych. Obecnie zajmuje się tym Polska Grupa Pocztowa SA (z pomocą InPostu i Ruchu), czyli konkurent Poczty Polskiej.
Z badań wynika, że tylko 35 proc. ankietowanych było zadowolonych z usług InPostu w zakresie dostarczania przesyłek administracyjnych. Natomiast 65 proc. respondentów uważa, że jakość usług Poczty Polskiej jest lepsza.
Mimo że przesyłki sądowe Polska Grupa Pocztowa dostarcza od 1,6 roku, to nadal 44 proc Polaków nie potrafi poprawnie wskazać firmy, która odpowiada za doręczania korespondencji z sądów i prokuratur. Blisko jedna piąta nie była zaś w stanie wskazać żadnego dostawcy korespondencji.
Dla 56 proc. badanych było już jednak oczywiste, że obecnie zajmuje się tym InPost.
Tymczasem z danych przesłanych „Rz" przez Polską Grupę Pocztową wyłania się inny wizerunek InPostu.