E-commerce na fali wznoszącej
Według „Barometru e-Shoper” 2023, niemal 75 proc. Polaków to e-konsumenci. Podczas gdy wśród europejskich regularnych e-klientów wciąż największą popularnością cieszą się dostawy do domu (76 proc.), polscy e-konsumenci chętnie wybierają dostawy do automatów paczkowych (68 proc. wskazań, wzrost o 6 p.p.). Odbiory OOH (out-of-home, czyli poza domem) zamówionych przesyłek wybierało w ub. roku 79 proc. regularnych e-konsumentów z Polski, podczas gdy średnia europejska w tym obszarze plasowała się na poziomie 44 proc. W odpowiedzi na te zmiany, firmy kurierskie, w tym także DPD Polska, dostosowują swoje usługi do oczekiwań klientów, którzy cenią sobie przede wszystkim wygodę i elastyczność.
Jednym z kluczowych elementów strategii naszej firmy jest rozwój sieci punktów obsługi przesyłek i automatów paczkowych DPD Pickup. Wiemy, że tego typu rozwiązania pozwalają konsumentom na większą swobodę w wyborze miejsca i czasu odbioru przesyłki. Dzięki nim możemy odebrać paczkę np. przy okazji codziennych zakupów w popularnych sieciach handlowych czy podczas tankowania samochodu. Wysyłka paczki nie musi się już wiązać z dodatkowym obowiązkiem – można to zrobić »przy okazji« i bez drukowania etykiety – przyznaje Łukasz Zembowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu, członek Zarządu w DPD Polska.
Sieć DPD Pickup, stanowiąca największe tego typu rozwiązanie na rynku, to 30 tys. punktów w całym kraju (ponad 110 tys. w całej Europie), z czego ponad 8 tys. stanowią automaty paczkowe.