Reklama

Agent odpowie za złą polisę

Od października klienci pośredników ubezpieczeniowych będą lepiej chronieni przy zakupie polis.

Aktualizacja: 24.05.2018 22:00 Publikacja: 24.05.2018 21:33

Agent odpowie za złą polisę

Foto: 123RF

Wchodząca w życie 1 października ustawa o dystrybucji ubezpieczeń poprawi sytuację klientów wobec sprzedawców polis. Pośrednik będzie miał obowiązek przeprowadzania analizy potrzeb klienta, a jeśli przeprowadzi ją źle, klient nie będzie bezradny.

Nowe zasady dotyczyć też będą składania reklamacji. W ustawie o reklamacjach do definicji „podmiotu rynku finansowego" dodany zostanie agent działający na rzecz więcej niż jednego zakładu ubezpieczeń oraz broker w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową. Będzie to miało bardzo konkretne konsekwencje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ubezpieczenia
Duże ułatwienie dla kierowców, czyli mStłuczka w mObywatelu
Ubezpieczenia
Dobre półrocze Grupy PZU. Segment OC wreszcie na plusie
Ubezpieczenia
Spółka LUX MED-u z licencją ubezpieczeniową. Jest decyzja KNF
Ubezpieczenia
Będzie konkurs na nowego prezesa PZU. Fuzja z Bankiem Pekao ciągle w mocy
Ubezpieczenia
Zmiana na stanowisku prezesa PZU. Rada nadzorcza odwołała Andrzeja Klesyka
Reklama
Reklama