Polisy od następstw nieszczęśliwych wypadków AIG (dawny Chartis) kieruje do punktów handlowych, organizatorów imprez masowych, stowarzyszeń czy organizacji wysokiego ryzyka, jak policja czy wojsko. Ma być ona uzupełnieniem ochrony z tytułu odpowiedzialności cywilnej i gwarantować odszkodowanie w przypadku wystąpienia szkód będących skutkiem nieszczęśliwego wypadku. – W przypadku zdarzenia i dochodzenia roszczenia z tytułu polisy OC konieczne do uzyskania odszkodowania jest udowodnienie winy właściciela ubezpieczenia. W przypadku NNW winnego w ogóle nie musi być, a świadczenie zostanie wypłacone w ciągu kilka dni – mówi Dariusz Baran, dyrektor działu grupowych ubezpieczeń osobowych w AIG Polska. Nowy produkt ma złamać stereotyp, że grupowe ubezpieczenie NNW dotyczy tylko relacji pracodawca-pracownik. W ciągu najbliższego roku firma chce pozyskać z tytułu tej polisy kilka milionów złotych składki.

– Jak wynika z przeprowadzonych badań 84 proc. uczestników imprez masowych oczekuje, że organizator obejmie ich ubezpieczeniem NNW, a czterech na pięciu badanych oczekuje w takiej sytuacji odszkodowania. Bardzo podobne oczekiwania mają klienci sieci handlowych – dodaje Dariusz Baran. Przykładowe ubezpieczenie gwarantujące  wypłatę odszkodowania w wysokości 15 tys. zł w przypadku śmierci osoby zatrzymującej się w danym hotelu ma kosztować około 1 zł za dobę hotelową. Tego typu polis można mieć wiele i w przypadku wystąpienia zdarzenia otrzymać świadczenie z każdej z nich.

Nowy produkt zaoferował też Inter Polska w zakresie ochrony zdrowia. Grupowe ubezpieczenie zdrowotne Inter Zdrowie kierowane jest do firm zatrudniających powyżej 100 pracowników. Polisa gwarantuje dostęp do lekarzy  dziesięciu najpopularniejszych specjalizacji, konsultacji zabiegowych oraz badań laboratoryjnych i diagnostycznych. – Od dłuższego czasu na rynku widać ostrą walkę cenową, która niestety łączy się z ograniczaniem zakresu produktów zdrowotnych. Nie planujemy walczyć o udziały w rynku zaniżając stawki. Największe szanse na rentowny wzrost daje naszym zdaniem skupienie się na ofercie dla średnich przedsiębiorstw – mówi Janusz Szulik, prezes grupy Inter. Według niego duże korporacje, ubezpieczające tysiące osób są najbardziej wyczulone na podpisanie kontraktu na ofertę najtańszą, podczas gdy w segmencie średnich przedsiębiorstw wciąż widać większą chęć dbałości o jak najatrakcyjniejszą dla pracowników ofertę ochrony ubezpieczeniowej. – Nowym produktem planujemy zainteresować przede wszystkim spoza województwa mazowieckiego. Deklarujemy też gotowość podjęcia rozmów z prywatną placówką wskazaną przez ubezpieczającego – dodaje Janusz Szulik.