zęsto firmy zgłaszają również usterki wymagające interwencji hydraulika (17 proc.), ślusarza (10 proc.), elektryka (7 proc.) oraz szklarza (5 proc.).
- Infolinie cieszą się rosnącą popularnością szczególnie wśród przedsiębiorców prowadzących małe i średnie firmy - zauważa Joanna Nadzikiewicz, dyrektor handlowa Europ Assistance Polska. Jak przyznają przedstawiciele branży większe zainteresowanie ze strony MŚP wynika z faktu, że duże firmy mają najczęściej zagwarantowane usługi serwisowe w umowach najmu swoich biur, otrzymują wsparcie specjalistów i nie muszą szukać usług u zewnętrznych dostawców. W przypadku wyspecjalizowanych infolinii natomiast duże organizacje najczęściej zatrudniają fachowców, np. prawników czy specjalistów HR.
- Analizując liczbę spraw zgłaszanych konsultantowi, zauważamy, że popularność usługi assistance systematycznie rośnie - zauważa Piotr Dąbrowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Oferty dla Klientów Indywidualnych w BNP Paribas. Najbardziej popularne są infolinie prawna i gospodarcza. - Pozwalają one na rozmowę np. z prawnikiem, który doradzi w zakresie prawa pracy czy podatkowego, a w niektórych przypadkach również przygotuje niezbędne dokumenty - mówi Joanna Nadzikiewicz. Ubezpieczone osoby korzystają też z telefonicznego informatora unijnego, infolinii rekrutacyjnej czy medycznej.
Pierwsze programy office assistance pojawiły się na rynku dwa lata temu. Firmy przyznają, że na razie to produkt niszowy, jednak liczą na jego większą popularność w przyszłości, gdy wzrośnie świadomość ubezpieczeniowa firm. Najmniejsza liczba klientów korzysta z opcji biura zastępczego. Jest ono oferowane w przypadku niemożności korzystania z dotychczasowej siedziby, np. na skutek pożaru.