Urząd uznał, że Compensa stosowała niedozwolone praktyki np. wypłacając odszkodowania za naprawę auta nie uwzględniała VAT. UOKiK skrytykował też automatyczne decydowanie przez ubezpieczyciela o niewypłaceniu pieniędzy za skradziony pojazd, jeśli klient nie dostarczył oryginalnych kluczyków, wcześniej nie poinformował o ich dorobieniu czy nie przedstawił dowodu rejestracyjnego. Dodatkowe wątpliwości Urzędu wzbudziło też postanowienie, które w razie wypadku obligowało konsumenta do skorzystania z pomocy drogowej producenta pojazdu w ramach gwarancji, a nie z wykupionego w Compensie ubezpieczenia assistance.
Postępowanie przeciwko należącemu do Vienna Insurance Group ubezpieczycielowi zostało wszczęte przez prezes UOKiK w sierpniu zeszłego roku. Przeanalizowano ogólne warunki ubezpieczeń pojazdów stosowane od 2009 roku. Urząd zakwestionował 11 klauzul.
Decyzja nie jest prawomocna, spółka ma prawo odwołać się od niej do sądu.
Compensa złożyła odwołanie od decyzji UOKiK-u do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.