Wyjeżdżając na wakacje z wykupionym ubezpieczeniem turystycznym, warto zabrać ze sobą polisę. Zawiera ona wszystkie zasadnicze informacje co do jej zakresu i czasu trwania.
Tak naprawdę jednak najważniejsze są dwa numery: polisy oraz centrum alarmowego.
Jeżeli ubezpieczony jest za granicą i potrzebuje pomocy, bo np. nagle zachoruje, ulegnie nieszczęśliwemu wypadkowi lub innemu zdarzeniu objętemu umową, powinien skontaktować się z centrum alarmowym. Koszt takiego połączenia z zagranicy jest zgodny z taryfą operatora. Będąc w Polsce, należy skontaktować się z infolinią PZU.
Jeżeli ubezpieczony jest z kolei sprawcą wypadku i w polisie turystycznej ma rozszerzenie o ubezpieczenie OC (a wypadek jest inny niż komunikacyjny), to powinien podać poszkodowanemu swoje dane osobowe i dane polisy oraz skontaktować się z ubezpieczycielem w celu poinformowania o możliwych roszczeniach.
Konsultanci na infolinii są przygotowani na przyjęcie zgłoszenia, udzielenie informacji na temat polisy oraz organizację pomocy nawet w najtrudniejszych warunkach czy w najdalszym zakątku świata.