Reklama
Rozwiń
Reklama

Ugoda z ubezpieczycielem przez telefon - analiza Rzecznika Finansowego

Ugody telefoniczne dotyczące odszkodowań przy niewielkich szkodach są coraz bardziej popularne. Jednak wciąż część klientów jest zaskoczona taką możliwością.

Aktualizacja: 26.05.2021 10:46 Publikacja: 26.05.2021 10:27

Ugoda z ubezpieczycielem przez telefon - analiza Rzecznika Finansowego

Foto: Adobe Stock

mat

Rzecznik Finansowy przygotował analizę przybliżającą zasady tego typu ugód. Możemy w niej przeczytać, że ubezpieczyciele coraz częściej proponują likwidację niewielkich szkód „przez telefon". Po zgłoszeniu od klienta nie wysyłają ekspertów, żeby obejrzeli uszkodzenia w mieszkaniu czy samochodzie. Proszą o wysłanie zdjęć i opisu zdarzenia. Czasem korzystają z aplikacji na smartfony pozwalających na oględziny uszkodzeń w czasie rzeczywistym. Na tej podstawie podejmują decyzję o przyjęciu odpowiedzialności i wyceniają koszty naprawy. Następnie dzwonią do klienta, proponując wypłatę określonej kwoty.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Sądy i trybunały
Sprawa immunitetu Małgorzaty Manowskiej spadła z wokandy
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Prawo dla Ciebie
"To nie był film erotyczny". Sąd Najwyższy rozstrzygnął skargę Polsatu
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Budowa domów i mieszkań na nowych zasadach. Co się zmieni w 2026 roku?
Reklama
Reklama