Reklama
Rozwiń

Ugoda z ubezpieczycielem przez telefon - analiza Rzecznika Finansowego

Ugody telefoniczne dotyczące odszkodowań przy niewielkich szkodach są coraz bardziej popularne. Jednak wciąż część klientów jest zaskoczona taką możliwością.

Aktualizacja: 26.05.2021 10:46 Publikacja: 26.05.2021 10:27

Ugoda z ubezpieczycielem przez telefon - analiza Rzecznika Finansowego

Foto: Adobe Stock

mat

Rzecznik Finansowy przygotował analizę przybliżającą zasady tego typu ugód. Możemy w niej przeczytać, że ubezpieczyciele coraz częściej proponują likwidację niewielkich szkód „przez telefon". Po zgłoszeniu od klienta nie wysyłają ekspertów, żeby obejrzeli uszkodzenia w mieszkaniu czy samochodzie. Proszą o wysłanie zdjęć i opisu zdarzenia. Czasem korzystają z aplikacji na smartfony pozwalających na oględziny uszkodzeń w czasie rzeczywistym. Na tej podstawie podejmują decyzję o przyjęciu odpowiedzialności i wyceniają koszty naprawy. Następnie dzwonią do klienta, proponując wypłatę określonej kwoty.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców