Bezpośrednie połączenie między oboma stolicami przez tunel pod kanałem La Manche będzie jednak na tylko na trasie z Londynu do Amsterdamu. Pasażerowie jadący z Amsterdamu do Londynu, będą musieli przesiadać się w Brukseli i przejść kontrole paszportową. Te niedogodności dla pasażerów wynikają z braku porozumienia między Wielką Brytania a Holandią w sprawie kontroli paszportowej już na terenie Holandii - w momencie wejścia na pokład pociągu.
Prawdopodobnie porozumienie uda się osiągnąć dopiero pod koniec 2019 roku, dopiero wtedy pasażerowie podróżujący między Amsterdamem a Londynem, nie będą zmuszeni do przesiadki.
Na początek między Londynem a Amsterdamem pociągi będą jeździć dwa razy dziennie - o 8.31 i 17.31. To niewiele, ponieważ połączeń lotniczych między tymi krajami jest dziennie 70.
Eurostar postanowił więc zawalczyć o klientów ceną - najtańszy bilet ma kosztować 35 funtów (niecałe 170 zł) w jedną stronę. Podróżni będą mieli dostęp do gniazdek ładowania, darmowe wi-fi i na życzenie pomieszczenia do pracy.
Eurostar zapowiedział też, że skróci czas podroży miedzy Londynem a Bruksela o 17 minut do godziny i 48 minut.