British Airways traci w opinii Wyspiarzy

W ciągu roku British Airways pogorszył się w ocenie brytyjskich klientów zajmując trzecie od końca miejsce w rankingu  dotyczącym przewozów na krótkich trasach, dwa miejsca nad Ryanairem.

Aktualizacja: 19.12.2019 17:37 Publikacja: 19.12.2019 14:54

British Airways traci w opinii Wyspiarzy

Foto: Bloomberg

W 2015 r. brytyjskiego przewoźnika uznano za najlepszego na krótkich trasach, ale od tamtej pory spadał w ankiecie grupy konsumenckiej Which, w tym roku spadł o dwa miejsca. W ocenie  tras międzykontynentalnych wypadł jeszcze gorzej, zajmując przedostatnie miejsce, wygrał jedynie z American Airlines. W tym segmencie najlepszy okazał się Singapore Airlines - odnotował Reuter.

W łącznej ocenie klientów BA zdobył 55 proc. dobrych ocen za loty na krótkich trasach, o 1 punkt więcej niż w 2018 r, oraz 55 proc. w lotach dalekiego zasięgu po 58 proc. przed rokiem. Ryanair poprawił wynik do 44 proc. z 40 proc.

Rzeczniczka British Airways stwierdziła, że to opracowanie nie odzwierciedla własnych ustaleń przewoźnika. - Nasze dane pokazują, że poziom zadowolenia klientów wzrósł i nadal rośnie - powiedziała.

Ryanair wypadł najgorzej na krótkich trasach, podobnie jak przed rokiem, jego brytyjski konkurent easyJet znalazł się w środku, a inna tania linia Jet2 była jedną z najlepszych. Wyjeżdżający na urlop skarżyli się, że Ryanair każe im płacić ze wszelkie dodatki, także za bagaż, w BA nisko ocenili jakość posiłków i napojów, komfort foteli i  stosunek jakości do ceny biletu.

Od 2017 r. linia przestała oferować bezpłatne posiłki w klasie ekonomicznej na krótkich trasach. Na jej reputację miały też wpływ ostatnio problemy techniczne: awarie systemu komputerowego i 48-godzinny strajk pilotów we wrześniu.

W ankiecie uczestniczyło we wrześniu 6535 osób, które odpowiedziały na pytania dotyczące ich doświadczeń w lataniu samolotami z W. Brytanii.

W 2015 r. brytyjskiego przewoźnika uznano za najlepszego na krótkich trasach, ale od tamtej pory spadał w ankiecie grupy konsumenckiej Which, w tym roku spadł o dwa miejsca. W ocenie  tras międzykontynentalnych wypadł jeszcze gorzej, zajmując przedostatnie miejsce, wygrał jedynie z American Airlines. W tym segmencie najlepszy okazał się Singapore Airlines - odnotował Reuter.

W łącznej ocenie klientów BA zdobył 55 proc. dobrych ocen za loty na krótkich trasach, o 1 punkt więcej niż w 2018 r, oraz 55 proc. w lotach dalekiego zasięgu po 58 proc. przed rokiem. Ryanair poprawił wynik do 44 proc. z 40 proc.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Transport
Concorde pojawi się w centrum Londynu. To będzie sporo kosztowało
Materiał Promocyjny
Budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych
Transport
Virgin Atlantic testuje zrównoważone paliwo w locie przez ocean. Są kontrowersje
Transport
Impas na polsko-ukraińskiej granicy. Coraz więcej emocji
Transport
Chińskie elektryki mają wesprzeć produkcję Izery
Transport
Minister wyliczył ile samolotów Rosja straciła przez „wrogie kraje”
Materiał Promocyjny
Razem dla Planety, czyli chemia dla zrównoważonej przyszłości